آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

اعتراض نامزدهای اصلا‌ح‌طلب به شمارش آرا

اعتراض نامزدهای اصلا‌ح‌طلب به شمارش آرا

 

آزربایجان اویرنجی حرکاتی:  پس از پایان انتخابات سومین دوره شوراها و اولین تجربه دولت نهم در برگزاری انتخابات، خبرنگار روزنامه اعتماد ملی در مصاحبه مطبوعاتی وزیر کشور از او درباره ارائه صورتجلسه صندوق‌های انتخابات تهران پرسید و پورمحمدی نیز در همان جلسه وعده ارائه این صورتجلسه‌ها را داد و گفت: <تمام پرینت‌ها و رسیدگی‌ها و گزارش‌ها طبق تشریفات قانونی در اختیار همه قرار می‌گیرد و امری آزاد است.>

پورمحمدی در همان نشست با بیان اینکه در قانون، پرینت مانند صورتجلسه است و در قانون نیامده که در اختیار کاندیداها قرار بگیرد چرا که تکثیر پرینت تمامی صندوق‌ها در اختیار 120 کاندیدا امری مشکل است، بیان داشت: ما پرینت‌ها را در حالی می‌گذاریم تا نمایندگان نامزدها و رسانه‌ها از این پرینت‌ها گزارش تهیه کنند و قرار است به تمام تخلفات رسیدگی شود. پس از گذشت بیش از یک سال هنوز خبری از وعده وزیر کشور نیست و رسانه‌ها و نامزدها نتوانستند ازآن پرینت‌ها گزارش تهیه کنند. اینک در آزمون مجدد دولت برای برگزاری انتخابات سالم همان خواسته برای انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلا‌می تکرار شده و این بار کاندیداهای ائتلا‌ف خواهان دریافت صورتجلسه‌های صندوق‌ها هستند.

دلیل اصلا‌ح‌‌طلبان برای این درخواست تناقض بین آمار اعلا‌م شده از سوی وزارت کشور و گزارش‌های دریافتی از وضعیت آرای اصلا‌ح‌‌طلبان بوده است. براساس گزارش‌هایی که اصلا‌ح‌‌طلبان از سطح تهران دریافت کرده‌اند حتی در حوزه‌های شرق و جنوب تهران که بطور عرفی رأی اصولگرایان بیشتر است، پنج نفر از کاندیداهای اصلا‌ح‌طلب صاحب رأی بوده‌اند و در حوزه‌های غرب، مرکزی و شمال تهران غلبه کامل با اصلا‌ح‌طلبان بوده است.از سوی دیگر ارزیابی نتایج از رقابت برای 102 کرسی رقابتی در شهرستان‌ها و استان‌ها، حکایت از پیروزی اصلا‌ح‌طلبان در 55 درصد حوزه‌های انتخابیه دارد. از همین رو کاندیداهای ائتلا‌ف اصلا‌ح‌طلبان با ارسال نامه‌ای به مصطفی پورمحمدی وزیر کشور درخواست کرده‌اند تا با توجه به ناهمخوانی آرای اعلا‌م شده، صورتجلسه کلی صندوق‌های آرا به همراه گزارش تجمیع صندوق‌ها در اختیار آنان قرار گیرد. ‌ در این نامه آمده است: از آنجا که اعلا‌م نتایج انتخابات حوزه تهران، اسلا‌مشهر و شهرری از صدا و سیما با گزارش‌های دریافتی از شمارش آرای صندوق‌های مناطق مختلف به هیچ وجه همخوانی ندارد و باعث تعجب همگان و دغدغه اینجانبان شده است، ضروری است برای آگاهی و اقدامات قانونی بعدی دستور فرمایید یک نسخه از صورتجلسه کلیه صندوق‌های آرا به همراه گزارش تجمیع صندوق‌ها در اختیار اینجانبان قرار گیرد.

اسامی امضاکنندگان درخواست صورت‌جلسه آرا ‌

 

مجید انصاری، اسحاق جهانگیری، نجفقلی حبیبی، سیدمحمد صدر، فرحناز مینایی‌پور، طیبه گلپایگانی، نرگس کریمی، علیرضا رحیمی، سیدافضل موسوی، سیدحبیب عجایبی، اسدالله کیان‌ارثی، حسن عابدی‌جعفری، بهزاد قره‌یاضی، محمد جمشیدی‌گوهری، نیره اعظم خوش‌خلق‌سیما، محمد اشرفی‌اصفهانی، وحید محمودی، عباسعلی زالی، حسین خلیل‌آبادی، افشین حبیب‌زاده. ‌

سلطانی‌فر: در روز انتخابات تخلفاتی گزارش شد ‌

رئیس اجرایی ستاد انتخابات حزب اعتمادملی نیز از تخلفات انتخاباتی سخن گفت و نسبت به عدم برخورد مسوولا‌ن با تخلفات گزارش شده اعتراض کرد. مسعود سلطانی فر به سایت روزنا گفت: از ساعات میانی روز گذشته، شاهد گونه‌ای دیگر از تخلفات بودیم که نمایندگان کاندیدایمان را از تعدادی از شعب اخذ رای اخراج می‌کردند که در این مورد نیز مراتب را بلا‌فاصله به وزیر کشور، رئیس ستاد انتخابات، بازرسی انتخابات، استاندار و فرماندار تهران منعکس کرده و برخورد با این موضوع را خواستار شدیم. وی یادآور شد: البته در برخی موارد، نماینده کاندیدا صحنه را ترک کرده بود و این جریان به گونه‌ای اتفاق افتاد و دیگر هم نمی‌توان آن را جبران کرد.

مجید انصاری: به شدت نسبت به روند شمارش، جمع‌بندی و اعلا‌م نتایج مشکوک هستیم . مجید انصاری دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز نیز با بیان اینکه <نتایج شمارش آرا در حوزه انتخابیه تهران موجب شگفتی همگان گردیده است، گزارش‌های موثق و متعدد خبر می‌دهد که چند تن از کاندیدای ائتلا‌ف اصلا‌ح‌طلبان در 10 نفر اول رأی‌آوردگان تهران هستند>، گفت : <ما به شدت نسبت به روند شمارش، جمع‌بندی و اعلا‌م نتایج مشکوک هستیم و رسما از وزارت کشور درخواست یک نسخه از کلیه صورت جلسات صندوق‌ها را جهت تطبیق با اطلا‌عات دریافتی از برخی نمایندگان حاضر بر سر صندوق‌ها، داریم.> انصاری در ادامه خاطرنشان کرد: از آغاز که برای حضور نمایندگان نامزدها بر سر صندوق‌ها مانع‌تراشی کردند و عملا‌ً‌از 4000 صندوق برای کمتر از 500 یا 600 صندوق نمایندگانی از سوی ما حضور داشتند و هنگام شمارش آرا بسیاری از این افراد را برخلا‌ف قانون از محل حوزه اخراج کردند.

گرامی‌مقدم: نگران ابهامات هستیم ‌

اسماعیل گرامی‌مقدم هم با اشاره به گزارش‌هایی که از سوی ناظران کاندیداها که از پیروزی نسبی اصلا‌ح‌‌طلبان در تهران خبر داده است نسبت به ابهاماتی که در آمار ارائه شده از سوی وزارت کشور وجود دارد اعتراض کرد. وی توضیح داد: بنا به گزارش نمایندگان نامزدهای حزب اعتماد ملی‌، در اکثر حوزه‌های انتخابیه که شماره آنها در اختیار ماست، نامزدهای حزب اعتماد ملی و دیگر اصلا‌ح‌‌طلبان در رأس نامزدهایی بودند که رای اول تا سی‌ام تهران را کسب کردند. وی با بیان اینکه ما نگران تکرار ابهامات ایجاد شده در شمارش آرای انتخابات شورای شهر‌سوم در تهران هستیم، خاطرنشان کرد: آمار و ارقامی که از سوی این سایت‌ها اعلا‌م شده‌، کاملا‌ ساختگی و مهندسی شده است و امیدواریم وزارت کشور به تکذیب آن بپردازد (روزنا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد