آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

خشم اردوغان از عدم پذیرش کودک بیمار در بیمارستان

خشم اردوغان از عدم پذیرش کودک بیمار در بیمارستان

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : پخش تصاویر یک کودک که دچار سوختگی شده و از سوی مسئولین یک بیمارستان خصوصی پذیرش نشده بود، خشم اردوغان نخست وزیر ترکیه را برانگیخت . به گزارش ایرنا، شبکه‌های تلویزیونی ترکیه روزگذشته پنجشنبه تصاویر یک کودک ‪ ۸ساله را که در شهر آدانا در جنوب ترکیه بر اثر انفجار کپسول گاز دچار سوختگی شده و مسئولان یک بیمارستان خصوصی برای بستری کردن وی درخواست وجه نقد کرده بودند و به همین دلیل این کودک مصدوم را بستری نکردند، موجب واکنش شدید نخست وزیر ترکیه شد...

به موازات پخش تصاویر یاد شده ، شبکه‌های خبری ترکیه نیز اخباری از وضعیت بیمارستان‌های خصوصی ترکیه منتشر کردند. این شبکه‌ها در اخبار خود به وضعیت بیمارانی که به دلیل عدم استطاعت مالی قادر به پرداخت هزینه‌های درمانی خود نبودند واز سوی مسئولان بیمارستان‌های ترکیه به گروگان گرفته می‌شوند، اشاره کردند. به گزارش روز جمعه رسانه‌های ترکیه ، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه پس از مشاهده تصاویر رقت بار کودک مصدوم و برهنه‌ای که به دلیل سوزش شدید در بیمارستان به اطراف می‌دوید، ضمن صدور دستوری مبنی بر تعطیلی بیمارستان مذکور، به وزیر بهداری این کشور نیز دستور داد تا هر چه زودتر به این نابسامانی‌ها رسیدگی کند. رجب آکداغ وزیر بهداری ترکیه که برای شرکت در اجلاس غیررسمی وزرای بهداری کشورهای عضو اتحادیه اروپا عازم اسلونی بود در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به درخواست اردوغان برای تعطیلی بیمارستان یاد شده در آدانا گفت : بعد از دستور نخست وزیر در این زمینه اقدام لازم به عمل آمد و بیمارستان یاد شده تعطیل شد.

آکداغ از مردم ترکیه خواست در مواجهه با چنین مسایلی به وسیله تلفن های مستقیم وزارت بهداری ، مسئولان را در جریان امور قرار دهند. لازم به ذکر است ، به رغم تلاش‌های دولت ترکیه درپنج سال گذشته برای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی این کشور و یک پارچه ساختن سازمان‌های مختلف بیمه‌های اجتماعی و درمانی ، وضعیت درمانی این کشور نامطلوب بوده و تاکنون موفقیت چندانی برای بهبودی آن حاصل نشده است . بیمه‌های اجتماعی در ترکیه شامل کارگران ، کارمندان و اصناف می‌شود و هر یک از این گروه‌ها وضعیت متفاوتی با دیگری دارد. درسال گذشته دولت ترکیه با صدور بخشنامه‌ای ، بیمارستان‌های خصوصی این کشور را ملزم کرد تا نسبت به پذیرش و مداوای بیماران سازمان‌های بیمه تامین اجتماعی و درمانی و دریافت فرانشیز از این دسته از بیماران اقدام کنند. در قانون جدید بیمه‌های اجتماعی که امروز در مجلس ملی ترکیه به تصویب رسید، چنین امری گنجانده شده است.(تابناک)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد