آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

دانش جعفری: احمدی نژاد علاقه دارد همه بانک ها را به قرض الحسنه ت

دانش جعفری: احمدی نژاد علاقه دارد همه بانک ها را به قرض الحسنه تبدیل کند!

 

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی :- وزیر امور اقتصادی ودارایی ساعتی قبل از ترک دائمی اتاق وزارتش پرده از اختلافاتش با محمود احمدی نژاد برداشته است.دانش جعفری تصریح کرده است که در طول مدت حضورش در دولت نهم،بارها به رئیس جمهور در مورد سیاست هایی که درپیش گرفته،انتقاد کرده است

.

داوود دانش جعفری درگفت وگو با هفته نامه "شهروند امروز" پرده از فضای اختلاف نظر با احمدی نژاد برداشته وگفته است:من واحمدی نژاد درمورد برخی مسایل اشتراک نظر نداشتیم. درمقطعی فکر می کردم میان ورئیس جمهور اعتماد لازم وجود ندارد ؛ درجریان برکناری ناگهانی اعضای هیات مدیره بیمه ایران که بدون اطلاع من انجام شد،استعفا کردم اما رئیس جمهور نپذیرفت وپس از آن پرونده کناره گیری من بازماند.

دانش جعفری همچنین ضمن اشاره به نحوه چیدمان کابینه ونقش گروه های نزدیک به احمدی نژاد در انحصاری شدن پست ها گفته است: دو گروه مخالف حضورمن در کابینه بودند.اول اصولگرایان مخالف اقتصاد آزاد وبعد مشاوران جوان رئیس جمهور...آقای احمدی‌نژاد پس از این که درانتخابات به پیروزی رسیدند، اعضای ستاد انتخاباتی خودرا در محل ساختمان مجلس قدیمی‌جمع کردند.همان طور که می‌دانید، درستاد ایشان تعداد زیادی جوان وجود داشت که از پیروزی آقای احمدی‌نژاد خیلی خوشحال بودند.

بعدازمدتی، گروهی از این جوانان، وظیفه داشتند که برای تکمیل کابینه، گزینه‌هایی با معیارهای مورد نظر آقای احمدی‌نژاد انتخاب ودر مورد آنها تحقیق کنند.
مدتی بعد نتیجه تلاش‌های این جوانان دراختیار آقای احمدی‌نژاد قرار گرفت اما جالب این بود که همه پست‌های حساس دولت به همان اعضای ستاد تبلیغات ایشان رسیده بود.آقای احمدی‌نژاد از این کار خوشش نیامد وبه این نتیجه رسید که باید دایره را وسیع‌تر بگیرد بنابراین گزارش دیگری تهیه شد که بیشتراعضای کابینه، خارج از فهرست ستاد انتخاباتی آقای احمدی‌نژادبود.

شاید درفهرست جدید،تعدادی آدم مشترک با فهرست قبلی وجود داشت اما فهرست جدید بسیار منطقی‌تر ومنصفانه‌تر بود... آقای احمدی‌نژاد درمورد خیلی از این افراد به این نتیجه رسیده بود که پست وزارت برای آنها زود است وهمان طور که اشاره کردم، آقای احمدی‌نژاد پس از مشورت وتحقیق زیادی که انجام داده بود، به این نتیجه رسیده بود که باید دایره را گسترده‌تر ببیند..."

وزیرمعزول اقتصادی ودارایی همچنین از اصرار احمدی نژاد بر قرض الحسنه شدن همه بانک های کشور به ویژه بانک ملی خبر داده وگفته است :من وخیلی از کارشناسان اقتصادی نسبت به عواقب این طرح هشدار داه ایم اما رئیس جمهور همچنان علاقه دارد همه بانک های کشور ازجمله بانک ملی را به بانک قرض الحسنه تبدیل کند.

دانش جعفری درادامه از مقاومت اعضای کابینه احمدی نژاد برای اجرای اصل 44 خبرداده وگفته است: برای پیش برد اهداف اقتصاد رقابتی کاملا تنها بودم به این دلیل که دوره توقف لایحه اصل 44 دردولت خیلی طولانی شد.

داوود دانش جعفری در بخشی ازاین گفت وگو ضمن تشریح فضای دوران مدرسه ودانشگاهش خاطره ای را بازگو می کند.

 

"...زمانی که برای اعزام به هند پذیرفته شدم، این تصور را داشتم که دراین کشور، در رشته اقتصاد تحصیل کنم وتصمیم گرفته بودم که این تصور را عملی کنم اما معلمی‌داشتیم که تفکرات انقلابی خاصی داشت ومن به اتفاق چند نفر از همکلاسی‌هایم با ایشان حشر ونشر داشتیم.

زمانی که خبر قبولی‌ام را برای اعزام به خارج از کشور-هند- به ایشان دادم،گفت:چرا می‌خواهی اقتصاد بخوانی؟

گفتم: علاقه دارم که اقتصاد خوانده برگردم و برای رفع مشکلات اقتصادی کشورم وکاستن از فاصله‌های طبقاتی وفقر مردم،درگوشه‌ای ازکشور،به وظیفه ملی‌ام عمل کنم.

اما ایشان گفت: برای کمک به کشور لازم نیست حتما درس اقتصاد بخوانی. حتی اگردکترای اقتصاد هم داشته باشی، سیستم اداره کشور،به تو اجازه نمی‌دهد که اندیشه‌ها وبرنامه‌های خودت را پیاده کنی وتو هیچ وقت نمی‌توانی به آن چه درنظر داری دسترسی پیدا کنی.

تاکید معلم ادبیات ما این بود که یک کارشناس اقتصادی نمی‌تواند به صورت مستقل عمل کند وبه این دلیل که باید وصل به دولت باشد، مجبورش خواهند کرد که ماشین امضایی بیشتر نباشد..."(عصر ایران)

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد