آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

بیانیه تحلیلی جنبش دانشجویی آذربایجان در خصوص برگزاری دور دوم ان

بیانیه تحلیلی جنبش دانشجویی آذربایجان در خصوص برگزاری دور دوم انتخابات ایران

 

دور دوم هشتمین انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش روست . پرده دوم این نمایشنامه که برای تکمیل کرسی های از پیش مهندسی شده بالا خواهد رفت ، در شرایطی برگزار خواهد شد که زمزمه هایی در مورد انصراف آن دسته از اصلاح طلبان حکومتی که مجوز وکالت مجلس در دور اول برایشان صادر نگردید و پشت درهای یکی از فرمایشی ترین و بی خاصیت ترین پارلمانهای جهان معاصر ، زنبیل به دست منتظر مرحمات و نذورات مقامات عالیه مانده اند به گوش می رسد ....

از دیگر سو ، شیوه عمل آن دسته از حاکمان که اصول گرا خوانده می شوند نیز ، نوید مجلسی شبیه سازی شده از مجلس هفتم را می دهد . سخن در این جا نه از تقلبات اتفاق افتاده در جریان دور اول می باشد و نه از شرایط پیش روی دسته بندی های داخل حکومت . بلکه هدف تاکید دوباره بر مواضع حرکت ملی آذربایجان به خصوص جنبش دانشجویی آن به عنوان جزیی بزرگ و موثر در کل حرکت ، در قبال انتخابات پیش رو در آذربایجان جنوبی  و به ویژه غرب آن می باشد . پس با پیش فرض آگاهی  خوانندگان محترم از نتایج و شرایط دور اول انتخابات ، طرح نکاتی چند را در این برهه ضروری و مفید فایده می دانیم .

1- تحریم گسترده تر و موثرتر دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ، بی شک استراتژی اصلی حرکت ملی برای نمایاندن اعتراض علیه شوونیزم و ارتجاع مذهبی موجود است . به یقین کسانی که کسوت وکالت مجلس را به تن خواهند نمود ، نه نمایندگان ملت آذربایجان که منصوبین و نور چشمان فاشیسم می باشد .

در این میان آنچه جلب دقت را بیشتر لازم می نمایاند ، فقدان رسانه های جمعی و عمومی ملی در خدمت حرکت ملی و اهداف آن است . ایجاد ارتباط هر چه دامنه دارتر و گسترده تر با ملت ، از طریق تلوزیون و رادیوهای ملی و .... برای بالا بردن سطح آگاهی آنها از شرایط موجود و طرح دیدگاهها و مواضع حرکت ملی در قبال وضع موجود ، اساسا باید یکی از اولویتهای حیاتی فعالین در داخل و خارج می باشد .

ولی با لحاظ شرایط حال ، این ارتباطات می تواند از طریق شبنامه ها و همچنین گفت و گوهای رو در رو در محیطهای عمومی و .... به قصد تحکیم پایه های تحریم انتخابات فرمایشی باشد .

از دیگر طرف نفس این موقعیت ، فعالان را به حمایت حداکثری و مشارکت در گسترش احزاب ملی موجود در داخل فرا می خواند . چرا که یگانه راه موجود برای کنترل شرایط در آذربایجان به قصد تامین منافع ملیمان ، ایجاد و با تقویت تشکیلاتهای سیاسی با پایه های توده ای و اهداف ( به واقع ) ملی می باشد .

با این تفاسیر جنبش دانشجویی آذربایجان ، قویا از تحریم انتخابات در شهرهایی از آذربایجان که دور دوم انتخابات در آنها برگزار خواهد شد حمایت می نماید ( برای اطلاع از نام این حوزه ها و کاندیداها به آرشیو  پایگاه اینترنتی جنبش دانشجویی آذربایجان  www.azoh.blogsky.com  در اسفند ماه مراجعه شود )

2- همان طور که در انتخاباتهای پیش از این نیز مطرح گردید ، شرایط خاص غرب آذربایجان جنوبی باعث اتخاذ استراتژی متفاوت وسیال حرکت ملی و جنبش دانشجویی در این مناطق گردیده است . در حالی که تاکیدا بر تحریم  کلیه انتخابات ها ( به عنوان یکی از روشهای اعتراض و مبارزه ) تا احقاق حقوق ملی و شهروندی مان در ایران  به طور مداوم اصرار می شود ، این موضع گیری در غرب آذربایجان به صورت " شرکت هدفمند و اعتراضی در انتخابت مجلس شورا و شوراهای شهر و روستا " طرح می شود .

این استراتژی به منظور نهی و قطع ید اکراد مهاجر - میهمانان این مناطق – از دست اندازی به تریبونهای رسمی و سیاسی و نیز منابع و منافع این قسمت از سرزمنیمان اتخاذ شده است .

این مسئله که به صورت برنامه ریزی شده بر علیه ملت و وطنمان در حال اجرا شدن است را در این جا می توان از چند زاویه به صورت کوتاه مورد بررسی قرار داد :

الف ) اعلام شرکت در انتخابات ، در ارومیه و سولدوز ، از سوی فعالین و سازمانهای حرکت با سیاست انتخاب بد از میان بد و بدتر می باشد . با دقت در شرایط حا ضر میتوان به راحتی درک نمود که آینده غرب آذربایجان از هم اکنون – با توجه به سابقه تاریخی مهاجران و موضع گیریهای فعلی آنها – زیر سایه تهدید قرار دارد .

پس بنا بر وظیفه ملی و حقوق مشروع دفاع از سرزمین و منافع ملی شرکت در انتخابات  را به عنوان راهی کم هزینه تر و پیشگیرانه برای دفع ضرر مجاز میدانیم . جنبش دانشجویی آذربایجان در این خصوص هر گونه عمل سیاسی را در این مناطق مد نظر داشته و هر آن آمادگی مقابله با شرایط را دارا خواهد بود .

ب) شرکت در انتخابات بی شک از جانب حکومت و دستگاه تبلیغاتی آن مورد سو استفاده و تحریف قرار خواهد گرفت. این در شرایطی است که دستگاه حاکم – هرچند اندک – حمایت بخشی از اقشار نا آگاه و بعضا افراد مزدور را پشت سر خود خواهد داشت و بوق تبلیغاتی خود را ،چه در صورت حضور ملت در انتخابات و چه در صورت عد م آن ، بلند تر از همیشه خواهد دمید .

حال ، تعقل و تفکر برای انتخابات راه بهتر جهت برون رفت از این بحران ملی ایجاب میکند که فعالین –به ویژه دانشجویان – با دوری از احساسات و پرهیز از افتادن در تله دو لبه قیچی شوونیزم فارس و تروریسم کرد، ورق انتخابت پیش رو را به سود ملت آذربایجان برگرداند .

ج) ملت کرد ، به عنوان یکی از ملت های تحت ستم ملی در ایران و همسایه سرزمینی مان ، با ما در مبارزه علیه وضعیت موجود ملتی همسو محسوب می شود . از دیگر سو لزوم تطبیق حداکثری منافع ملی و همراهی ملل ایران برای پیروزی ، مسئله ایست که همیشه باید روی میز این همسویی مفتوح باشد .

پس برای جلوگیری از ایجاد نفاق و تحریک احساسات غیر لازم از سوی قدرتمندان ، از ملت کرد و پیشروان آن می خواهیم مسئله را     عاقلانه تر و آینده نگرانه تر دریابند . ایشان به زودی باید حسن نیت خود را با توقف روند مهاجرت برنامه ریزی شده و نیز اعلام  شفاف تغییر مواضع پیشین خود ، در خصوص لاینفک بودن غرب آذربایجان از پیکره کلی این سرزمین ، راه را برای همسویی و همراهی هموارتر کنند .

3- دور دوم انتخابات در دو شهر سولدوز و ارومیه در حالی برگزار خواهد شد که در میان کاندیداهای نمایندگی ، اکراد حضوری کمتر ولی جدی تر دارند . با توجه به اسامی این کاندیداها و بر اساس استراتژی اتخاذیمان به چند نکته باید دقت نمود .

اول اینکه حمایت از کاندیداهای ترک در مقابل رقبای کرد آنها هیچ گاه به معنای همراهی با نظریات و اعمال آنان نیست ، چرا که اصولا آنها در صف مقدم  دشمنی علیه ملت و هویت خویش قرار دارند . با این حال این خاصیت در میان کاندیداهای کرد به طور محسوسی کمتر است .

پس از آنجایی که اکراد مهاجر درصدد مصادره این سرزمین به نام خود و از آن  خود خواندن آن در رسانه های پر شمار و لابی قدرتمند خود در افکار عمومی جهان هستند ، این شرکت نیز جنبه جلوگیری از دسترسی اکراد به تریبون مجلس در این مناطق را دارا می باشد .

دوم آنکه چند پاره شدن آرای ما به نفع کاندیداهای مختلف ترک ، شانس اکراد را برای تصاحب کرسی مجلس بیشتر خواهد نمود و اصولا در راستای نقض صریح علت شرکتمان در انتخابات می باشد . هماهنگی برای جلوگیری از این اتفاق نیز یکی از وظایف فوری فعالین می باشد . این مسئله در سولدوز که دو تن ( یکی کرد و دیگری ترک ) در رقابت می باشند حل شده می نماید ولی وضع در ارومیه به هم اندیشی و هماهنگی  نیاز مند است .

4- در پایان ، جنبش دانشجویی آذربایجان از یکایک شهروندان ارومیه و سولدوز برای شرکت در انتخابت مجلس دعوت مینماید . همچنین از کلیه افراد ملت که توان حضور در مناطق مذکور را دارند نیز می خواهیم با شرکت خود ، همبستگی ملتمان را در مقابله با خطراتی که سرزمین و منافع ملی مان را تهدید می نماید بار دیگر نمایان کنند .

بدیهی است که فعالین جنبش دانشجویی خود در این میان  ، با توجه به وظیفه لا یتغیر ملی شان  تدابیر لازم را خواهند اندیشید .

یاشاسین آذربایجان

جنبش دانشجویی آذربایجان

www.azoh.blogsky.com

فروردین ماه 1387

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد