آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

حمله تلویحی بوش به نامزد دموکراتها در جریان سفر اخیر به اسرائیل

حمله تلویحی بوش به نامزد دموکراتها در جریان سفر اخیر به اسرائیل واکنش های گسترده ای در آمریکا به همراه داشته است

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی :به گزارش الف به نقل از رسانه های آمریکایی، رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در پارلمان رژیم صهیونیستی در سخنان پرشوری گفت: بعضی‏ها معتقدند که ما باید با تروریستها و افراد افراطی به گفتگو بپردازیم چرا که استدلال درست می تواند آنها متوجه اشتباهشان کند. حال آنکه آنها کاملاً در اشتباه اند



بوش در ادامه تلویحاً ایران را با آلمان نازی مقایسه کرد و افزود: قبلاً هم از این اظهارات احمقانه شنیده بودیم. زمانی که در سال 1939 تانکهای نازی به لهستان حمله کردند، یک سناتور ساده لوح گفت اگر با هیتلر مذاکره کرده بودیم از این اتفاق اجتناب می شد.

رسانه های آمریکایی این سخنان بوش را که با تشویق پرشور نمایندگان پارلمان اسرائیل همراه بود، حمله صریح رییس جمهور محافظه کار آمریکا به نامزد نهایی دموکراتها، اوباما ارزیابی و اعلام کردند هدف اصلی بوش، جلب حمایت یهودیان آمریکا به رقیب اوباما یعنی سناتور جمهوریخواه مک کین بوده است. چرا که اوباما پیش از این اعلام کرده بود در صورت پیروزی در انتخابات بدون قید و شرط با احمدی نژاد وارد مذاکره خواهد شد. کاری که بوش و مک کین آنرا رد می کنند.

هر چند سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: « هدف سخنان بوش سناتور ایالت ایلینوی، آقای اوباما نبوده است» اما پاسخ اوباما به حمله انتخاباتی بوش خشمگینانه بود. وی سخنان رییس جمهور آمریکا در پارلمان اسرائیل را سوء استفاده از ابزار سیاست خارجی برای مسایل سیاسی داخلی آمریکا دانست  و تاکید کرد سیاست خارجی بوش عملاً موجب تقویت ایران و حماس شده است. اوباما که این روزها به عنوان نامزد نهایی دموکراتها شناخته می شود، درباره ایران نیز گفت برای فشار بر کشورهای یاغی مثل ایران، دیپلماسی سخت و مستقیم اما مبنی بر اصول در پیش خواهد گرفت.

از سوی دیگر از آمریکا خبر می رسد، رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه در آکادمی دیپلماسی آمریکا خواستار افزایش تماس با تهران برای یافتن یک راه حل بمنظور مذاکرات اساسی با ایران شد.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: ما باید اهرمهای بیشتری برای فشار به تهران بدست بیاوریم و سپس با تهران به پای میز مذاکره بنشینیم.

اظهارات گیتس در هیاهوی جدال لفظی بوش ـ اوباما ـ مک کین، به طور گسترده ای در رسانه های آمریکا منعکس شد. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره سخنان گیتس گفت: سخنان آقای گیتس برخلاف سیاست خارجی رییس جمهور نبوده است. وزیر دفاع از روشهایی برای اعمال فشار بیشتر به تهران صحبت کرده است(عصر ایران)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد