آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

تولید فاضلاب جعلی برای حفظ آبرو مقابل وزیر!

تولید فاضلاب جعلی برای حفظ آبرو مقابل وزیر!

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : در حالی که ماه گذشته، تصفیه‌خانه جامع فاضلاب قم در سفر هیأت دولت به این شهر با حضور وزیر نیرو افتتاح شد، شنیده‌ها حاکی است، فعالیت این تصفیه‌خانه پس از چند ساعت در روز حضور وزیر، متوقف و هم‌اکنون نیز فعالیت نمی‌کند.در حالی که ماه گذشته، تصفیه‌خانه جامع فاضلاب قم در سفر هیأت دولت به این شهر با حضور وزیر نیرو افتتاح شد،  فعالیت این تصفیه‌خانه پس از چند ساعت در روز حضور وزیر با استفاده از فاضلاب جعلی، متوقف شده و هم‌اکنون نیز فعالیت نمی‌کند.به گزارش خبرنگار «تابناک»، این پروژه بر پایه برآوردهای اولیه انجام شده و با قراردادی به مبلغ چهار میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز، با تأخیر دو ساله در پایان پروژه و افزایش هزینه تمام‌شده به 5 / 7 میلیارد تومان، افتتاح شده است...

»فعالیت این تصفیه‌خانه پس از چند ساعت در روز حضور وزیر با استفاده از فاضلاب جعلی، متوقف شده«  

با وجود مصاحبه تلویزیونی وزیر نیرو که در آن خبر افتتاح این پروژه در دهه فجر سال 85 به مردم داده شد، افتتاح آن بارها به تعویق افتاد و خبر آن از رسانه‌های استانی به ترتیب اردیبهشت 86، هفته دولت 86، دهه فجر 86 اعلام شد.

اما جالب آن که سرانجام در افتتاح این پروژه در اواخر فروردین ماه 87 و همزمان با دور دوم سفر هیأت دولت به استان قم، اشکال فنی موجود در خط انتقال فاضلاب به این تصفیه‌خانه، سبب شد برای حفظ آبرو، به جای فاضلاب از آب چاه شبکه شهری و مقداری خاک استفاده شود تا آب وارد شده به مجموعه تصفیه‌خانه رنگ فاضلاب به خود بگیرد. از همین رو پس از افتتاح عملیات قطع شده و تاکنون نیز این مشکل فنی برطرف نشده است.

»بخشی از مسیر فاضلاب که مانع ارتباط با تصفیه‌خانه شده«

نکته دیگر، برنامه‌ریزی نکردن در بهره‌برداری از پساب تولیدی تصفیه‌خانه است که با وجود واقع شدن استان قم در ناحیه گرم و خشک، تدبیر مناسبی برای بهره‌گیری از پساب تولیدی تصفیه‌خانه نشده است.

www.tabnak.ir
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد