آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

ششصد شرکت ایرانی در ارمنستان فعالیت دارند

ششصد شرکت ایرانی در ارمنستان فعالیت دارند

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : سید علی سقاییان در دیدار هیاتی از بازرگانان و مسئولان بازار یابی استان یزد که به سرپرستی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن این استان به ارمنستان سفر کرده است، تاکید کرد: سیاست کلان کشور مبتنی بر توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی است و اولویت کاری نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج تلاش برای افزایش صادرات غیرنفتی است.

سفیر ایران ضمن تشریح تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه کشورمان گفت:

موانع و تحریم‌ها در گذشته اثری بر اراده ملت و دولت‌های ایران نداشته ونخواهد داشت.

وی افزود: تحریم‌ها باعث پیشرفت و حرکت جمهوری اسلامی ایران خواهد شد چرا که ملت پیشتیبان دولت است و این رمز استقلال ایران است.

سقائیان ضمن نقد نگاه سنتی به صادرات به تجار توصیه نمود در امر صادرات نگاه تجاری داشته باشند.وی رقابت، کیفیت و بازاریابی را سه رکن اصلی صادرات نامید و پشتیبانی نمایندگی از حرکت‌های اقتصادی بخش خصوصی در ارمنستان را اعلام نمود.

در ادامه جلسه اعضای هیات تجاری از سفارت ایران برای ارائه اطلاعات در خصوص سلیقه‌ها و علایق مردم ارمنستان و سیستم توزیع کالا و قوانین واردات این کشور و نحوه برخورد با تولیدات درخواست کمک و مساعدت کرد.

رضایی معاون برنامه ریزی استان یزد نیز ضمن تشریح توانمندیهای این استان گفت: استان یزد رتبه ششم صنعتی کشور را دارد و ‪ ۴۵درصد از تولید ات کاشی و سرامیک کشور در این استان انجام می‌پذیرد.

وی افزود: رشد صادرات در سال ‪ ۸۶نسبت به سال ‪ ۸۵در این استان ‪ ۵۶درصد بوده درصورتی که میانگین رشد در کل کشور ‪ ۱۲درصد بوده است.

اصلانزاده رییس اتاق بازرگانی استان یزد هم در ادامه این جلسه صادرات سال ‪ ۸۶این استان به بیش از ‪ ۳۰کشور جهان را ‪ ۲۳۶میلیون دلار عنوان نمود که در کل کشور رتبه ‪ ۱۱را احراز کرده است.

این هیات ‪ ۲۱نفره در دیدار سه روزه خود از ارمنستان قرار است با مقامات اقتصادی این کشور ازجمله معاون وزیر اقتصاد، روسای اتاق بازرگانی و صنایع، آژانس توسعه ارمنی، دست اندرکاران و تولیدکنندگان جمهوری ارمنستان و همچنین با اتحادیه تجار ابرانی در ارمنستان دیدار و گفتگو نماید.(آزادتبریز)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد