آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

بیانیه شماره 2 شورای متحصنین پیرامون فاجعه اخیر در دانشگاه زنجان

بیانیه شماره 2 شورای متحصنین پیرامون فاجعه اخیر در دانشگاه زنجان

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی : بسمه تعالی

سلام و درود بر دانشجویان فهیم دانشگاه زنجان، شیر زنان و غیور مردانی که بار دیگر نشان دادند که دانشجو همان دیده بان آگاهی است که هرکجا - چه در خانه خود، دانشگاه یا خارج از آن –  ظلم، فساد و بی کفایتی را ببیند، فارغ از هرگونه ملاحظه گری و جناح بندی، تا آخرین نفس در مقابل آن ایستادگی می نماید و از پای نمی نشیند تا هر گونه لکه ننگی را از دامن پاک دانشگاه بزداید.

دانشجویان فهیم دانشگاه زنجان در عین حال که تاکید می نمایند و هشدار می دهند که تا رسیدن به خواسته های برحق خویش حتی یک گام به عقب برنمی دارند، تنها از آن روی تحصن خودجوش و آرام خویش را به تعلیق درآورده اند تا ضمن حفظ آرامش دانشگاه و جلوگیری از شائبه هرگونه حرکت سیاسی و ارتباط با گروه های خارج دانشگاه، فرصت رایزنی و تصمیم گیری در محیطی آرام و بدور از التهاب را به نمایندگان خویش و مسوولان دانشگاه داده باشند.

یاران دبستانی عزیز، بی شک اولین و بزرگترین دستاورد تحصن چند روز گذشته در دانشگاه، اتحاد و همدلی دانشجویان در مسیر نیل به خواسته های بر حق خویش می باشد. چنین اتحادی، زمانی که با تعقل و هوشیاری دانشجویان همراه گشت، منجر به تحقق خواسته هایی از قبیل برکناری معاون دانشجویی و محاکمه وی توسط مراجع قضایی، بررسی کفایت رییس دانشگاه توسط کمیته ای مرکب از نمایندگان دانشجویان و اساتید، پیگیری پاسخ وزیر علوم از سوی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی، عدم برخورد با متحصنین و همچنین بهبود وضعیت فرهنگی و فعالیت تشکل های مستقل و نشریات دانشجویی گردید.

بدیهی است در سایه همین تعقل و هوشیاری، معدود خواسته های باقیمانده دانشجویان نیز بی شک محقق خواهد شد.

دانشجویان آگاه خود بهتر از هر کسی می دانند عده ای که در آغاز در کنار دانشجویان بودند اما در میانه راه در مقابل آنان صف کشیدند، امروز نیز تلاش می نمایند با القای بی نتیجه بودن این حرکت ارزنده و عقب نشینی مذاکره کنندگان، دستاوردهای به دست آمده را کوچک جلوه دهند.

شورای متحصنین جهت تنویر افکار دانشجویان و پایان دادن به شایعات عده ای قلیل که هدفی جز ایجاد تفرقه در بین دانشجویان ندارند، دلایل به تعلیق درآمدن تحصن در شامگاه سه شنبه را به شرح زیر به اطلاع می رساند:

1) عذر خواهی رسمی و علنی رییس دانشگاه، دکتر نداف، در جمع دانشجویان -که خود دلیل محکمی بر محرز بودن فاجعه اتفاق افتاده می باشد- و همچنین اقرار ایشان مبنی بر اشتباه و اهمال در انتخاب دکتر مددی به عنوان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، که پیش از آن محقق نگشته بود.

2) اطمینان از بازداشت آقای مددی و شروع مراحل قانونی برخورد قضایی با ایشان.

3) تحقق خواست دانشجویان در لغو امتحانات تا روز شنبه.

4) تضمین کتبی و تعهد اخلاقی دکتر نصیری، نماینده محترم شهر زنجان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر پیگیری موضوع از طریق وزارت علوم و در صورت لزوم، طرح آن در صحن علنی مجلس جهت پاسخگویی وزیر علوم.

5) تضمین کتبی دکتر نصیری بر تحقق بند بند بیانیه صادره در شامگاه دوشنبه و احقاق ضمانت اجرایی بیانیه.

در پایان شورای متحصنین اعلام می دارد که با حمایت دانشجویان هوشیار تا تحقق کامل خواسته ها، به تلاش ها و پیگیری های خود ادامه خواهد داد و خود را موظف می داند تا روند مذاکرات را به اطلاع دانشجویان برساند تا در صورت مشاهده اهمال و کوتاهی در پیگیری درخواست های دانشجویان، با تصمیم و همفکری ایشان، اقدامات مقتضی را بعمل آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد