آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

چهار موسسه ایرانی هدف تحریم های تازه آمریکا

چهار موسسه ایرانی هدف تحریم های تازه آمریکا

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که چهار شرکت ایرانی را به دلیل ارتباط با برنامه اتمی و موشکی آن کشور تحریم کرده است.

استوارت لیوی معاون وزارت خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی روز سه شنبه در بیانیه ای ضمن اعلام این خبر گفت: "شرکت های اتمی و موشکی ایران در پشت یک رشته عناصری که به نمایندگی از سوی آنها در معاملات بازرگانی شرکت دارند پنهان می شوند."

وی افزود ...

 "تا زمانی که ایران در چنین فعالیت های فریبکارانه ای دست دارد، شرکت ها و بانک ها باید حداکثر احتیاط را در پرهیز از مشارکت در معاملات غیرقانونی (آنها) به خرج دهند."

مجموعه صنایع شهید ستاری، هفت تیر، گروه صنایع مهمات و متالورژی و صنایع شیمی پارچین چهار گروهی هستند که هدف تحریم قرار گرفته اند.

اقدام روز سه شنبه شرکت های آمریکایی را از معامله با این موسسات منع کرده و دارایی هایی را که ممکن است در آمریکا داشته باشند مسدود خواهد کرد.

داوود آقا جعفری، محسن حجتی، مهرداد اخلاقی کتابچی و ناصر ملکی نیز مقام هایی هستند که در ارتباط با فعالیت خود در شرکت های درگیر در برنامه اتمی و موشکی ایران، امروز هدف تحریم قرار گرفتند.

این تحریم ها براساس یک فرمان دولتی که به دولت جورج بوش اجازه می دهد معاملات با اشاعه دهندگان سلاح های کشتار جمعی و حامیان آنها را منع کرده و آنها را از نظام مالی و تجاری آمریکا منزوی کند، اعمال شده است.

ایران می گوید برنامه اتمی اش صرفا جنبه صلح آمیز دارد اما آمریکا و متحدان غربی آن به این موضوع تردید دارند و هدف اصلی این برنامه را تسلیحاتی و نظامی می دانند.

واشنگتن در ژوئن 2005 سازمان انرژی اتمی، سازمان صنایع هوافضا، گروه صنعتی شهید باقری و گروه صنعتی شهید همت را به عنوان موسساتی که نسبت به کمک آنها به اشاعه تسلیحات اتمی نگرانی وجود دارد تحریم کرده بود.

خبر تحریم های تازه پس از آن اعلام شد که اتحادیه اروپا اخیرا نام 20 مقام ایرانی و 15 سازمان این کشور را در فهرست منع صدور ویزا و انسداد دارایی ها قرار داد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد