آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

واشنگتن تایمز: ملاها به چه چیزی فکر می کنند؟

واشنگتن تایمز: ملاها به چه چیزی فکر می کنند؟
 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: واشنگتن تایمز ، 14 ژوئیه - بقلم مونا چیرن(Mona charen)- در روزهای اخیر ایران روی تهدیداتش علیه اسرائیل و دیگران با نمایش قدرت موشکی، با شلیک موشکهای بالستیک برد متوسط که می توانند به تمامی خاور میانه و بخشی از اروپا برسند تاکید کرده است:
یک کسی بایستی یک نسخه از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی را به آژانسهای اطلاعاتی فاکس کند. سال گذشته روزی که بایستی به خاطر سپرده شود, هنگامی بود که ...

برآورد اطلاعاتی ملی ننگین، که یک آژانس جاسوسی می باشد مشخص کرد که ایران قصدش را برای ساختن بمب اتمی در سال 2003 رها کرده است. همانطوریکه سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل جان بولتون و دیگران توضیح داده اند، این مانند یک نفس کشیدن قبل از مرگ است. مطمئنا یکی از نقاط منفی دولت بوش این است که این تحلیل گمراه کننده وغیر مسئولانه را بطور شدیدتری رد نکرده است.
در حقیقت صرفنظر از پیشنهاد باراک اوباما برای دیدار تک به تک با آقای احمدی نژاد، سیاست پرزیدنت بوش نسبت به ایران فرق زیادی با سیاستی که توسط آقای اوباما پیشنهاد شده نمی کند. در هماهنگی و توافق با انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان ما مقدار بسیار زیادی هویج در شکل راکتورهای آب سبک، هواپیماهای تجاری، مذاکرات مستقیم و چیزهای شیرین دیگری که اگر ایران موافقت کند غنی سازی اورانیومش را تعلیق کند به آنها ارائه کردیم....
مشوقها و شیرینیها موثر نبوده اند. و به عقیده من ایران تهدید نظامی را که با آن روبرو است را ارزیابی کرده است، اخیرا وزیر خارجه ایران منوچهر متکی در یک مصاحبه با آسوشیتد پرس گفت که معتقد نیست که اسرائیل یا آمریکا به سایتهای اتمی ایران حمله خواهند کرد. او توضیح داد که آمریکا در باتلاق افغانستان و عراق فرو رفته است و از یک اقتصاد روبه زوال رنج می برد، او گفت: ” ما هم اکنون چنین احتمالی را پیشبینی نمی کنیم.” آقای متکی ادعا کرد که دولت او در رابطه با حمله اسرائیل که دولتش ضعیف است نگرانی ندارد....
ولی آنتونی کوردزمن از مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی تحلیل کرده است که کابوس سناریوی یک تبادل (حمله) اتمی بین ایران واسرائیل به صورت یک نتیجه کاملا متفاوت بیرون می آید، بدیهی است که هر حمله اتمی که به هر کشوری آسیب برساند یک فاجعه خواهد بود بویژه برای کشوری به کوچکی اسرائیل.
ولی اعتقاد می رود که اسرائیل دارای سلاحهای اتمی می باشد که خیلی قدرتمند تر از هر سلاح اتمی است که احتمالا ایران در آینده نزدیک بدست آورد. آقای کوردز من تخمین می زند که اگر ایران یک بمب 100 کیلو تنی را پرتاب کندکه می تواند ضربتی با سه درجه سوختن را در فاصله 8 مایلی وارد کند. ولی اسرائیل از یک بمب 1 مگا تنی استفاده خواهد کرد که همین درجه از سوختن را در 24 مایل ایجاد می کند.
همچنین زرادخانه اسرائیل خیلی بزرگ است، تخمین زده می شود که در حدود 200 کلاهک جنگی که با چندین شیوه حمل می شود شامل: موشکهای کروز که توسط زیردریایی پرتاب می شوند می باشد. اگر اسرائیل مجبور به جنگ اتمی شود (که خدا نکند) ، احتمالا تهران شهری که 15 میلیون نفر جمعیت دارد را مورد هدف قرار خواهد داد، آقای کوردزمن می گوید: ”(تهران) به لحاظ نقشه برداری در یک وادی با کوههایی که انعکاس کننده می باشند، تقریبا برای کشتار هسته‌یی ایده آل می باشد .”
چیزی که مشخص نیست این است که چقدر رژیم ایران دیوانه است؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد