آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

بررسی گسترش تحریم های ایران در کنگره

بررسی گسترش تحریم های ایران در کنگره

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: کنگره آمریکا همزمان در حال بررسی چندین طرح و قطعنامه علیه ایران است.
مجلس سنای آمریکا این هفته طرحی را بررسی می کند که در صورت تصویب تحریم های مالی و اقتصادی ایران را شدیدتر می کند.
این طرح که مورد حمایت نمایندگان هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه است، روز پنجشنبه در کمیته بانکداری مجلس سنا بررسی خواهد شد تا ...

 در صورت تصویب در این مجلس به رای گذاشته شود.
همزمان، استوارت لیوی از معاونان وزارت خزانه داری ایالات متحده به اروپا سفر کرده است تا از متحدان آمریکا بخواهد فشار مالی و اقتصادی را بر ایران افزایش دهند.
کریس داد، سناتور دموکرات و رئیس کمیته بانکداری مجلس سنا می گوید طرح مورد بررسی با تسهیل خروج سرمایه های آمریکایی از شرکت هایی که با صنعت نفت ایران در ارتباط هستند، فشار بیشتری را بر دولت این کشور برای پذیرش خواسته های جامعه بین المللی وارد خواهد کرد.
او همچنین هدف دیگر خود و سناتور جمهوری خواه ریچارد شلبی از تهیه پیش نویس این طرح را جلوگیری از انتقال غیرقانونی فناوری های حساس به ایران عنوان کرد.
از اهداف اصلی طرح مورد بررسی در کمیته بانکداری سنا، تشدید تحریم های فعلی اعمال شده بر صنعت نفت ایران است.
بر این اساس، تعریف تحریم های نفتی ایران شامل همه بخش های صنعت نفت و گاز ایران شامل گاز مایع، خطوط لوله انتقال نفت و گاز، تانکرهای سوخت رسانی و نفتکش ها و پالایشگاه ها خواهد شد.
این طرح همچنین تحریم های بانکی اعمال شده بر شخصیت های حقیقی و حقوقی ایرانی را گسترده تر خواهد کرد.
در این حال، استورات لیوی معاون مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا به ایتالیا سفر کرده است که بزرگترین شریک تجاری اروپایی ایران را به همسویی بیشتر با ایالات متحده ترغیب کند. این هفتمین سفر آقای لیوی به ایتالیا است .
آقای لیوی همچنین قرار است به فرانسه و اسپانیا هم سفر کند.
وزارت خزانه داری آمریکا در ماه های گذشته با افزایش محدودیت های مالی و اقتصادی علیه ایران، در گسترش تحریم های ایران به وسیله کشورهای اروپایی و ژاپن نقش مهمی داشته است.
قانون فعلی تحریم های ایران که در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون به تصویب کنگره رسید، دولت آمریکا را به مجازات شرکت ها و افرادی موظف کرده است که بیشتر از
۲۰ میلیون دلار در صنایع انرژی ایران سرمایه گذاری می کنند.
نمایندگان کنگره از عدم اجرای کامل این قانون از طرف دولت آمریکا شکایت دارند. این در حالی است که کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی پیش نویس سه طرح و قطعنامه جدید علیه ایران است.
این طرح ها مربوط به منع صادرات بنزین به ایران، محکومیت وضع اقلیت بهایی در این کشور و برخورد با مقام های ایرانی متهم به دست داشتن در انفجار مرکز یهودیان در آرژانتین در سال
۱۹۹۴ است.» (بیبیسی فارسی)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد