آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

باز هم بوی توطئه می آید.

باز هم بوی توطئه می آید.

آتیلا اؤزگور

 

هنوز از خاطرمان نرفته که در اولین ماههای سال جاری، سازمان تربیت بدنی با همکاری شهرداری تبریز در یک روز جمعه فراخوانی برای پیاده روی خانوادگی اعلام داشتند و مردم ساده اندیش و بی آلایش برای گذراندن لحظاتی خوش در کنار خانواده خود در این همایش شرکت کردند. غافل از اینکه ابزاری برای پیشبرد اهداف شوم شوونیستی نظام شده اند. از این عمل نه تنها نظام بلکه تمام احزاب و گروهکهای اوپوزیسیون و پوزیسیون به نفع آپارتاید فارس گرا بهره برداری نمودند، که البته با پیگیری و پا فشاری فعالین حرکت ملی آذربایجان و عزیزان در عرصه اطلاع رسانی این حرکت مردمی، صحنه برای این شوونیستهای پان فارسیست تنگ شد و حتی برخی مجبور به عقب نشینی و عذرخواهی شدند.

اکنون پس از درس گرفتن از چنین وقایعی، دوباره برخی سعی در انحراف حرکت ملی و مردمی ما داشته و در تلاش بهره برداری از آن به نفع خودشان و تضعیف حرکت هستند. باید هوشیار بود و جلوی چنین وقایعی را قبل از اتفاق گرفت. چند صباحی است که برخی از اوپوزیسیون ها با تبلیغات از طریق شبکه های ماهواره ای و سایت های مختلف پیامهائی با مضامین، تظاهرات و تجمع اعتراض آمیز در مقابل خانه مشروطه تبریز به مناسبت سالگرد پیروزی مشروطه خواهان آذربایجان، پخش می کنند. گروهکهائی که تا دیروز حرکت ملی و فعالین آن را متحجر و قوم گرایان فاسد می نامیدند اکنون با الفاظ «قهرمانان سرزمین گرگ خاکستری» یاد می کنند و سعی در تملق و چاپلوسی دارند تا بدین وسیله به دو هدف مهم نائل آیند: اولی بهره برداری از این تجمعات ( البته در صورت تشکیل ) به نفع خویش و سعی در نشان دادن مردم آذربایجان در نقش تمامیت خواه و طرفدار ایرانی پارس گرا ( همچنان که در همایش پیاده روی خانوادگی دیدیم ) و دوم اینکه حرکت ملی را با دادن هزینه های گزاف و البته بدون نتیجه و رو در روئی با نظام، تضعیف کرده و باز هم در هر صورت به نفع اوپوزیسیون ها خواهد بود. چرا که طرح و برنامه اولیه با آنها بوده و در ضمن دارای رسانه های وسیعتر و قویتر در جوامع بین المللی هستند.

متاسفانه در این میان برخی گروهکهای تازه تاسیس و ناشناس فریب حرفهای این متملقان را خورده و با پخش بیانیه ای که البته فقط در وبلاگ خودشان مشاهده می شود، می خواهند خود را مطرح کرده و خودی نشان دهند. که باز هم تاکید می کنم که ناشناسند و نمی دانیم که هستند و از که دستور می گیرند.

به نظر بنده حقیر اگر قرار بر تجمعات اعتراض آمیز در چنین مناسبتهائی باشد، گروه ها و تشکیلات رسمی و فعالین شناخته شده و با سابقه ای روشن می توانند چنین تصمیمی بگیرند و با انتشار بیانیه ای روشن و تائید شده از طرف اکثریت فعالین به محضر حضور رسانیده شود. در غیر اینصورت چنین حرکتهای خود سرانه نه تنها به نفع حرکت نبوده بلکه به ضرر ما و به سود دشمنانمان خواهد بود.

احزاب و گروهکهای فارس گرا و تمامیت خواه چه داخل و چه خارج از کشور نمی توانند برای حرکت ما تعییت تکلیف نمایند یا اجازه تظاهرات و تجمعات صادر کنند.

باید از گذشته درس گرفته و چراغ راه آینده نمائیم. مردمی که شاید از وقایع خلیج عرب یا خلیج فارس اطلاعی نداشتند بی جهت در دام شوونیستها افتادند و آلت دست شدند، از کجا معلوم که برای تجمعات ساختگی سالگرد مشروطیت چه نقشه های شومی در سر دارند. باید فعالین حرکت ملی و سرکردگان آنها با نگاهی باز و در فضائی صمیمی به کندوکاو این چنین مسائلی نشسته و جلوی هر گونه اشتباهی را بگیرند.

به امید آذربایجانی آزاد و متحد

قایناق:azad tabriz

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد