آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

اسفندیار رحیم مشایی: مردم اسرائیل دوست ما هستند!!!

اسفندیار رحیم مشایی: مردم اسرائیل دوست ما هستند!!!

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: همزمان با افزایش حملات لفظی محمود احمدی نژاد به اسرائیل و آمریکا، نزدیکترین مشاور وی مردم اسرائیل را “دوست ما” و مردم آمریکا را از “برترین ملت های دنیا” خواند. اسفندیار رحیم مشایی، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، معاون رئیس جمهور و رئیس شورای ایرانیان مقیم خارج، طی سخنانی در همایش نوآوری و شکوفایی در صنعت گردشگری گفت: “ایران امروز با مردم آمریکا و اسرائیل دوست است. هیچ ملتی در دنیا دشمن ما نیست؛ این افتخار است. ما مردم آمریکا را از برترین ملت‌های دنیا می دانیم”.

به گزارش خبرگزاری فارس، اسفندیار رحیم مشایی، در این همایش افزود ...

“دوره آنکه کسی بخواهد دینی را بر دنیا حاکم کند، گذشته است. دنیای امروز گوش‌هایش بیشتر از همیشه تاریخ باز است که زیباترین پیامها را بشنود. امروز منطق الهی و انسانی، دامنه ساز و افق‌پرداز در دنیا خریدار دارد.ما هیچ قدرتی برای توصیف 50سال آینده بشر نداریم”.

وی ادامه داد: “در آینده نژاد و کشور معنا ندارد. آینده از آن انسان‌هاست. هر منطقی که به خط کشی بین انسانها بینجامد، منطقی است که در دنیا خریدار ندارد. نمی‌توان منطقی را بزک کرد و به مردم ارائه داد. امیدوارم که در گردشگری به روزی برسیم که دیگر کسی برای ورود به ایران نیاز به ویزا نداشته باشد”.

اسفندیار رحیم مشایی که اکنون علاوه بر معاونت رئیس جمهور و دوستی دیرینه با احمدی نژاد، پدر زن پسر احمدی ن‍ژاد نیز شده است تاکنون رفتارهایی جنجالی داشته است. او دو سال قبل در دیدار با یک خبرنگار ترک، برداشتن حجاب از سوی او را بدون اشکال دانست و اجازه داد در دفتر او بدون حجاب باشد. همچنین یک سال قبل در جشنی در ترکیه شرکت کرد که در آن زنان بدون حجاب مشغول رقص و پایکوبی بودند. این رفتارها منجر به انتقاد دیگر وابستگان جناح راست از وی. شکایت مشایی از خبرگزاری فارس و روزنامه کیهان به جرم افترا شد؛ البته وی خیلی زود از این شکایت صرف نظر کرد.

برخوردهای رحیم مشایی در شورای ایرانیان مقیم خارج نیز عکس العمل اصولگرایان را برانگیخته است؛آخرین این برخوردها دعوت رسمی وی از هوشنگ امیر احمدی برای سفر به ایران بود.رسمی بودن این سفر و دعوت رحیم مشایی از سوی امیر احمدی تکذیب شد، اما رحیم مشایی در این مورد چیزی نگفت.

رحیم مشایی همچنین در خرداد ماه سال گذشته طی اظهاراتی سفر توریست های اسرائیلی به ایران را بدون اشکال دانست.در همین ارتباط خبرگزاری “اسرائیل تودی” با اشاره به برگزاری کنفرانس گردشگری بین المللی نوشت: “در طول برگزاری این کنفرانس مقامات سازمان گردشگری ایران نسبت به سفر گردشگران اسرائیلی به کشورشان ابراز علاقه کردند”.

در این کنفرانس هیاتی به سرپرستی اسفندیار رحیم مشایی حضور داشتند.این درحالی است که در حالیکه از خردادماه امسال سفر اتباع تمام کشورهای دنیا به ایران و تمدید گذرنامه تا 15 روز بدون هماهنگی و بیش از یک ماه بلامانع اعلام شده، اتباع اسرائیل از این قاعده مستثنا شده اند. (آزاد تبریز)

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد