آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

دو عضو سپاه پاسداران در شمال غرب ایران کشته شدند.

دو عضو سپاه پاسداران در شمال غرب ایران کشته شدند.

 

بر اساس گزارش های رسیده، یک سرهنگ و یک عضو سپاه پاسداران ایران، در درگیری با نیروهایی که «اشرار» خوانده شده اند، در شمال غرب ایران کشته شدند

به گزارش خبرگزاری رویترز، این افراد در جریان یک درگیری در شمال غرب ایران کشته شده اند. رسانه های ایران اعلام کرده اند که این درگیری میان شورشیان کرد و نیروهای ایران رخ داده که در جریان آن تعدادی از شورشیان کشته شده اند، اما آماری از تلفات شورشیان و توضیحات بیشتری در باره این درگیری منتشر نشده است.

اعضای گروه کرد جدایی طلب پژاک، که شاخه ایرانی حزب کارگران کردستان (پ کا کا) است، همواره در منطقه شمال غربی ایران، محل تقاطع مرزهای ترکیه، ایران و عراق با نیروهای نظامی ایران درگیر می شوند.

این دومین درگیری در شمال غرب ایران طی یک ماه گذشته است، پیش این در تاریخ ۱۷ تیر ماه، رادیو دولتی ایران اعلام کرد که مرزبانان این کشور در جریان درگیری در شمال غربی ایران با مردان مسلح کرد، یک نفر از آنها را کشته اند.

حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) از سوی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می شود.

این گروه در سال های اخیر یک سلسله برخوردهای خشونت بار با نیروهای نظامی و انتظامی ایران داشته که دهها کشته و مجروح بر جای گذاشته است.

اوایل خرداد ماه نیز ، هشت عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در درگیری با  پژاک در مناطق مرزی غرب ایران کشته شدند.

سپاه پاسداران در ماه های گذشته بارها برخی از روستاهای شمال عراق را هدف گلوله باران توپخانه ای خود قرار داده و مدعی شده است که این مواضع محل استقرار چریک های پژاک است.

تازه ترین گلوله باران، خرداد ماه گذشته گزارش شد. مقام های کردستان عراق در تاریخ ۱۵ خرداد ماه اعلام کردند که ایران پنج روستا در کردستان عراق را زیر آتش توپخانه گرفته و شماری از اهالی این مناطق را مجروح کرده است.

یک روز بعد از اعلام این خبر، ژنرال ایلکر باش بوغ، فرمانده نیروی زمینی ارتش ترکیه از همکاری اطلاعاتی ایران و ترکیه در باره جدایی طلبان کرد در شمال عراق خبر داد. او گفت: «ما طی یک یا دو ماه گذشته عملیات هماهنگ شده ای انجام نداده ایم اما اگر لازم باشد این کار را می کنیم.»

حزب کارگران گردستان، پ کا کا، برای تشکیل یک کردستان مستقل در منطقه ای میان مرزهای ایران، ترکیه و عراق تلاش می کند. این گروه از سال ۱۹۸۴ دست به سلاح برده و وارد جنگ چریکی با دولت ترکیه شده است.

سال گذشته، ارتش ترکیه با گذر از مرزهای شمالی عراق به مواضع شورشیان پ کا کا حمله کرد و مناطقی از کوه های این منطقه را بمباران کرد.

قایناق:رادیو فردا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد