آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی :بازار تبریز ش

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی :بازار تبریز شانس زیادی برای ثبت جهانی دارد.

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان شرقی گفت: بازار تبریز به‌عنوان یکی از آثار با ارزش تاریخی کشور که هنوز مبادلات تجاری در آن جریان دارند، یکی از کاندیداهای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تراب محمدی که به‌مناسبت ثبت جهانی مجموعه‌ی کلیساهای ایران در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، بیان کرد ...

 بازار تبریز با داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند وسعت بیش از یک کیلومتر، داشتن حدود هشت‌هزار واحد تجاری و واقع شدن در مرکز تبریز، شانس زیادی برای ثبت جهانی دارد.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای نهایی کردن فرآیند ثبت بازار تبریز در فهرست میراث جهانی، اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌عنوان متولی چنین آثاری، تمام تلاش خود را در این راستا انجام خواهد داد.

او ثبت یک اثر را در کمیته‌ی میراث جهانی یونسکو نیازمند رعایت الزامات اعلام‌شده ازسوی این سازمان دانست و بر مشارکت دستگاه‌های اجرایی و نیز همکاری تنگاتنگ مردم در این‌باره تأکید کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری همایش گرامی‌داشت سال‌روز مشروطیت در 12 مردادماه امسال در تبریز خبر داد و با اشاره نامگذاری چهاردهم مردادماه به نام روز آذربایجان شرقی در تقویم گردشگری کشور، افزود: باید تلاش شود تا قابلیت‌های بالقوه‌ی گردشگری و صنایع دستی این منطقه به بالفعل تبدیل شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد