آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

گزارش خبرگزاری ترکیه از دیدار جلیلی و باباجان؛

گزارش خبرگزاری ترکیه از دیدار جلیلی و باباجان؛

تاکید دو کشور بر کارآمد بودن ابزار گفت‌وگو

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: به گزارش خبرگزاری ترکیه دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با وزیر امور خارجه ترکیه درباره موضوع هسته‌یی ایران دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران‌ (ایسنا) به نقل از خبرگزاری ترکیه، سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به هنگام بازگشت از ژنو با علی باباجان وزیر امور خارجه ترکیه درباره فعالیت‌های هسته‌یی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد...

در این دیدار پنج ساعته ، جلیلی در خصوص مذاکرات انجام شده در ژنو گفت که آنها به ما اعتماد ندارند ، اگرچه می دانند که ایران مطابق با قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی حرکت می کند و تمام فعالیت‌های این کشور در جهت پیشبرد اهداف صلح آمیز است.

باباجان نیز در خصوص مذکرات هسته‌یی بیان کرد: ایران، عنصر اعتماد باید در صدد گفت وگوها قرار گیرد و مقامات واشنگتن نیز در این باره هم عقیده هستند.

باباجان ادامه داد: ایران باید درباره مساله هسته‌یی‌اش با صراحت بیشتر عمل کند و هر دو طرف مذاکره باید گفت‌وگوها را ادامه دهند و برای حل مساله هسته‌یی ایران از راه دیپلماتیک به طور جدی تلاش کنند و به این ترتیب مشکل بی اعتمادی نیز برداشته می شود.

وی ادامه داد: ترکیه با کشورهای عضو گروه 1+5 و هم چنین با ایران رابطه خوبی دارد و این کشور برای کمک در حل فعالیت‌های هسته‌یی ایران تلاش خواهد کرد.

به گزارش این خبرگزاری، باباجان پیش از این با کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان و خاویر سولانا، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفت‌وگو داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد