آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

باراک اوباما، کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمری

باراک اوباما، کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در آغاز سفری به اسرائیل و کرانه باختری قول داد که روابط کشورش با اسرائیل را مستحکم تر خواهد کرد.

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: آقای اوباما پس از دیدن از اردن و عراق دو روز گفتگو را با رهبران اسرائیلی و فلسطینی برگزار کرده است.

آقای اوباما در کنار ملاقات با شخصیت ها ارشد اسرائیلی، از جمله شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل، و اهود اولمرت، نخست وزیر این کشور، با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در رام الله در کرانه باختری رود اردن دیدار می کند. جان مک کین، رقیب انتخاباتی او از حزب جمهوریخواه در سفری که اخیرا به منطقه داشت با محمود عباس ملاقات نکرد.

سناتور اوباما در بیت المقدس گفت که ...

 او به امنیت اسرائیل متعهد است و امیدوار است چه در نقش سناتوری آمریکایی و چه رئیس جمهور آمریکا شریکی موثر برای اسرائیل باشد.

سناتور اوباما ماه گذشته باعث خشم فلسطینیان شد چون در جلسه ایپک در نیویورک گفت که بیت المقدس - که فلسطینیان پایتخت آینده خود می دانند - باید پایتخت "یکپارچه" اسرائیل باشد.

آقای اوباما قرار است امروز (23 ژوئیه)، از شهر سدروت، در جنوب اسرائیل که بارها هدف حملات موشکی پیکارجویان فلسطینی قرار گرفته است، دیدن کند.

آقای اوباما قرار است فردا (24 ژوئیه)، عازم آلمان شود.

بنابه گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاندیدای حزب دموکرات پس از ورود به فرودگاه تل آویو گفت: "مهم ترین موضوع برای من سهیم بودن در رابطه ویژه و تاریخی آمریکا و اسرائیل است، رابطه ای که ناگسستنی است."

او افزود: "من بر این رابطه در طول عمر کار سیاسی خود تاکید داشته ام و قصد دارم که در دولت آتی اوباما نه تنها آن را ادامه دهم بلکه مستحکم تر نیز کنم."

گزارشگران می گویند که هدف آقای اوباما از سفر به خاورمیانه تاکید بر سیاست های خارجی او و همچنین جلب نظر موافق رای دهندگان یهودی در داخل آمریکا بوده است.

پل وود، گزارشگر بی بی سی در امور خاورمیانه می گوید که بنا به نتیجه یک نظرسنجی جدید در آمریکا 10 درصد از رای دهندگان آمریکایی همچنان بر این باورند که آقای اوباما مسلمان است. (BBC)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد