آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

پرونده جدید علیه ایران در روزنامه وهابی های عربستان

پرونده جدید علیه ایران در روزنامه وهابی های عربستان

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: سفر اخیر حریری به عراق پیام اعتراض ضمنی به یکه تازی حزب الله درباره شیعیان این کشور بوده و طبق آنچه از لبنان به گوش می رسد حزب الله از این دیدار احساس خوشایندی ندارد و آن را نوعی تحریک فرقه ای علیه خود به شمار می‌اورد.

روزنامه الشرق الاوسط در مقاله ای ادعا کرد  ایران با بهره برداری از تنوع فرقه ای در  برخی کشورها می‌خواهد هدایت شیعیان را به دست خود بگیرد ...

 

 

 

به گزارش البرز این روزنامه وهابی که درلندن منتشر میشود در شماره امروز خود اقدام به انتشار  مقاله ای به قلم مشار ذایدی نمود که درآن با اشاره به سفر سعد حریری به عراق در زمان ازادی اسیران لبنانی نوشت: سفر اخیر حریری به عراق پیام اعتراض ضمنی به یکه تازی حزب الله لبنان درباره شیعیان این کشور بود.

حریری در این سفر به حزب الله گفت که تو فقط مامور سخن گفتن درباره‌ی شیعیان نیستی و شیعیان عرب روش دیگری را دارند و تعالیم خود را از سید نجف می گیرند.

نویسنده با اشاره به مفاد گفت و گوهای حریری و( آیت الله) ‌سیستانی نوشت : طبق آنچه از لبنان به گوش می رسد حزب الله از این دیدار احساس خوشایندی ندارد و آن را نوعی تحریک فرقه ای علیه خود به شمار می‌اورد.

ذایدی در ادامه به گونه ای سفر حریری به عراق را به ایران مرتبط کرد و نوشت:حتما سفر حریری پیام های دیگری نیز دارد زیرا مسئله‌ی حمایت ایران از شیعیان و تلاش نظام ایران برای این کار از لبنان، کشورهای خلیج (فارس)، مصر، اردن و یمن فراتر رفته است و در عمق روابط تاریخی فرقه ای و بحرانی وارد شده است.

نویسنده ادامه داده است: ایران با بهره برداری از  مسائلی که شیعیان عرب دارند و به خصوص درگیری های فرقه ای بین شیعیان و سایر گروه ها  می‌خواهد سرنوشت انها را به دست خود بگیرد و حزب الله لبنان نمونه ای نگران کننده برای برخی کشورها و مجامع عربی است. حزبی که مسیحیان و دروزی ها را نابود کرد و به اهل سنت لبنان در بیروت حمله کرد.
نویسنده در پایان با اشاره به درخواست ابتکار پادشاه عربستان برای گفت و گوی ادیان و پایان دادن به درگیری های سیاسی نوشت: اگر این فرهنگ  رواداری و روشنفکری و نقد در دنیا حاکم بود هیچ وقت اسامه بن لادن، حسن نصرالله، مقتدی صدر ، احمدی  نژاد و سایر رهبران متعصب و بیانیه های فرقه گرایانه در دنیا پیدا نمی شد و اگرطرح عربستان اجرا شود دیگر نه برای ایران و نه برای هیچ کشوری سنی یا شیعه،‌داخلی یا خارجی طرفدارانی پیدا نمی‌شود که ان را تشویق کنند و برای تحقق شعارها؛  دوستداران خود را به کام مرگ اندازند،‌ در نتیجه این راه تنها راه واقعی برای رویارویی با هجوم ایران است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد