آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

فرماندار خلخال: آمادگی مسوولان برای مقابله با حوادث غیرمترقبه ضع

فرماندار خلخال: آمادگی مسوولان برای مقابله با حوادث غیرمترقبه ضعیف است!

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: فرماندار خلخال گفت: آمادگی مسوولان برای رویارویی با حوادث غیرمترقبه بسیار ضعیف و غیرقابل قبول است.

محسن عیدی روز پنجشنبه در جلسه ستاد حوادث پیش بینی نشده این شهرستان خواستار برآورد میزان دقیق خسارت های وارده ناشی از سیل به مردم و ایجاد امکانات برای افرادی شد که جایی برای اسکان در منازل آسیب دیده خود ندارند.

وی گفت ...

 در اثر سیل که خسارت های زیادی در مناطق مختلف این شهرستان ببار آورده راه ارتباطی چهار روستای بخش شاهرود مسدود شده است.

وی افزود: جریان آب شرب چند روستا نیز در بخش های شاهرود و مرکزی خلخال قطع شده و آبرسانی به این روستاها از طریق تانکرهای سیار انجام می شود.

عیدی گفت: به علت ورود سیلاب به شبکه فاضلاب شهری خلخال سه کیلومتر از شبکه های اصلی فاضلاب شهر خلخال مسدود شده و تلاش برای بازگشایی لوله های مسدود شده ادامه دارد.

وی افزود: در اثر جاری شدن سیل برق روستاهای ماجولان و جلال آباد در بخش شاهرود قطع شده و تلاش می شود با توجه به صعب العبور بودن این منطقه برق این روستاها در چند روز آینده دوباره وصل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرکل دفتر بازسازی و حوادث پیش بینی نشده استانداری اردبیل نیز دراین جلسه علت گستردگی خسارت های سیل اخیر در خلخال را هدایت غلط آبهای سطحی در معابر عمومی این شهر ذکر کرد.

علی اسلامی افزود: در صورت آمادگی شهرداری خلخال برای اجرای طرح صحیح هدایت آبهای سطحی ستاد حوادث پیش بینی نشده استان 60 درصد از هزینه اجرای این طرح را تامین می کند.
وی با اشاره به این که هیچ گونه کمک و مساعدت مالی در قانون برای آسیب دیدگان سیل و این گونه حوادث از محل اعتبارات ستاد حوادث پیش بینی نشده مسوولان را به ترویج فرهنگ بیمه در بین مردم فراخواند.

وی از پرداخت 180 میلیارد ریال خسارت از صندوق بیمه به خسارت دیدگان حوادث قهری در طول چهار ماه اول امسال در استان خبرداد.

وی گفت: بر اساس مصوبات جدید ستاد حوادث پیش بینی نشده کشور بزودی اختیارات فرمانداران شهرستان ها در رویارویی با حوادث قهری افزایش خواهد یافت.

استان اردبیل در ردیف 10 استان حادثه خیز ایران از نظر وقوع حوادث طبیعی قرار دارد و سالانه حوادثی چون سیل ، زلزله ، آتش سوزی ، طوفان ، رعد و برق ، خشکسالی و نظایر آن تلفات و خساراتی در منطقه برجای می گذارد.

پارسال بر اثر اینگونه حوادث به استان اردبیل یک هزار و 480 میلیارد ریال خسارت وارده شده بود. (ایرنا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد