آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

انتقام گیری دولت ادامه دارد؛ بازداشت غلامی و عبداله زاده دو دانش

انتقام گیری دولت ادامه دارد؛ بازداشت غلامی و عبداله زاده دو دانشجوی دانشگاه سهند تبریز

 

عصر روز دوشنبه پیمان غلامی و علی عبداله زاده، از دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز، در منزل دانشجویی خود دستگیر شدند. این دو دانشجو از دانشجویان فعال در تحصن و اعتصاب غذا در دانشگاه سهند در اردیبهشت ماه بودند.

به گزاش خبرنامه امیرکبیر، دولت که تعطیلات دانشگاه ها در تابستان را به عنوان فرصتی مغتنم برای انتقام گیری از دانشجویان پیدا کرده است، همچنان به بازداشت دانشجویانی که نسبت به فساد اخلاقی مدیران انتصابی در دانشگاه ها معترض بودند، ادامه می دهد. پس از بازداشت محمد هاشمی و بهاره هدایت، دو عضو شورای مرکزی تحکیم، پیام شکیبا، آرش رایجی و حسن جنیدی سه دانشجوی دانشگاه زنجان، پیمان غلامی و علی عبداله زاده دو دانشجوی دانشگاه سهند تبریز نیز بازداشت شدند.

غلامی و عبداله زاده جزو دانشجویانی بودند که در پی تعرض یکی از مسئولین حراست دانشگاه سهند تبریز به یکی از دختران دانشجو، دست به اعتراضات گسترده ای همراه با اعتصاب غذا در اردیبهشت ماه زدند. در پی آن اعتراضات، مسئولین دانشگاه سهند ضمن پذیرش خواسته های دانشجویان، قول پیگیری خادثه و برخورد با فرد متخلف را دادند. با این وجود مسئولین دانشگاه از هفته گذشته فشار و برخورد با فعالین دانشجویی دانشگاه سهند تبریز را آغاز کرده اند.

هفته گذشته نیز، هیات نظارت دانشگاه صنعتی سهند با طرح شکایاتی از انجمن اسلامی دانشجویان، نماینده این تشکل را به جلسه هیات منصفه فراخواند. همچنین برای مدیر مسئول نشریه “نوای نو” (ارگان خبری انجمن اسلامی دانشجویان سهند) حکم ۶ ماه محرومیت صادر شد، اما با بازداشت پیما ن غلامی و علی عبداله زاده، برخورد با دانشجویان این دانشگاه وارد مرحله جدیدی شده است.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر از وضعیت فعلی این دانشجویان اطلاعی در دست نیست و فقط موارد اتهامی این دانشجویان اعلام شده است. موارد اتهام مطرح شده برای پیمان غلامی عبارتند از: اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب، اقدام به سیاسی کردن فضای دانشگاه وگسترش نگره ضد دینی. و موارد اتهام مطرح شده برای علی عبداله زاده عبارتند از: اقدام علیه امنیت ملی، توهین به نظام، اقدام علیه نظام، گسترش نگره ضد نظام.

در زنجان نیز، همزمان با آزادی دکتر حسن مددی، معاون دانشجویی دانشگاه، سه دانشجوی دانشگاه زنجان بازداشت شده اند.

افشای تلاش معاون دانشگاه برای هتک حرمت یک دختر دانشجو که باعث بی آبرویی هر چه بیشتر مدیران انتصابی دولت شد، در ابتدا با خبر پراکنی های گسترده خبرگزاری های حامی دولت و سپس با حمایت های وزیر علوم از مدیر فاسد همراه شد. زاهدی در حالی وقایع دانشگاه زنجان را یک دسیسه دانست که حتی رئیس دانشگاه زنجان نیز فساد معاونش را پذیرفته بود.

در زمان اعتصاب و اعتراض گسترده دانشجویان که نگرانی هایی برای فرمانداری زنجان نیز به وجود آورده بود، رئیس دانشگاه زنجان، وزیر علوم و یکی از نمایندگان مجلس با وعده برخورد با معاون متخلف از دانشجویان خواستند تا به تحصن خود پایان دهند، اما وعده این مسئولین درست پس از یک ماه به طور عکس اجرا شد: پیام شکیبا، آرش رایجی و حسن جنیدی سه دانشجوی دانشگاه زنجان بازداشت و حسن مددی، معاون دانشگاه، آزاد شد.

بهاره هدایت و محمد هاشمی نیز به دلیل حمایت های دفتر تحکیم وحدت از اعتراضات دانشجویان نسبت به فساد مسئولین انتصابی دانشگاه ها، در بیست و سوم تیرماه بازداشت شدند. دفتر تحیکم وحدت در پی رسوایی حادثه زنجان خواستار استعفای وزیر علوم شده بود.

در اواخر سال گذشته نیز که یکی از دانشجویان دختر دانشگاه کرمانشاه توسط یکی از مسئولین حراست مورد تعرض قرار گرفته بود، دانشجویان با اعتراضات گسترده ای خواستار پاسخگویی مسئولین به این اعمال شوم شدند، اما نه تنها با مسئول متخلف برخورد نشد، بلکه مسئول روابط عمومی دفتر تحکیم به دلیل اعتراضات دانشجویان محاکمه شد.

قایناق:خبرنامه امیرکبیر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد