آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

بیانیه تحلیلی جنبش دانشجویی آذربایجان پیرامون بازداشت دانشجویان

بیانیه تحلیلی جنبش دانشجویی آذربایجان پیرامون بازداشت دانشجویان دانشگاه تبریز و حوادث اخیر

 

در روزهای اخیر و با توجه به تعطیلی دانشگاهها، گویا فرصت مناسبی برای نیروهای امنیتی کشور فراهم شده است تا به دستگیری ها و اعمال فشار علیه دانشجویان شدت بخشند و در همین راستا فعالین دانشجویی در شهرهای مختلف از جمله مشهد، تهران، زنجان، رشت، اردبیل و تبریز دستگیر و به بازداشتگاهها منتقل شده اند. در شهر رشت ودود اسدی دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. در دانشگاه سهند تبریز دو دانشجو در منزل شخصی خود دستگیر گشته اند و در دانشگاه تبریز نیز 3 تن از فعالین دانشجویی به نام های سجاد رادمهر عضو سابق انجمن اسلامی دانشکده فنی ، فراز ذهتاب و آیدین خواجه ای از اعضای انجمن اسلامی دانشکده علوم انسانی ، ظهر پنج شنبه 27 تیر ماه به هنگام خروج از دانشگاه و همچنین مهندس ائلچین حاتمی و دکتر شاهرخ حاتمی نیز در همین شهر و به فاصله کوتاه از دستگیری 3 فعال دانشجویی توسط نیروهای اطلاعاتی بازداشت گردیده اند.

در کمال تاسف و با وجود آنکه فعالین جنبش دانشجویی در فعالیتهای خود روشهای مدنی را در پیش گرفته و از هرگونه عمل افراطی نیز خودداری نموده اند مسئولان دانشگاه و عوامل حراست، به دستور اداره اطلاعات در ماههای اخیر فشار فزاینده ای به این دانشجویان و دیگر فعالین دانشجویی دانشگاهها وارد آورده و علی الخصوص در مورد سجاد رادمهر با کارشکنی در برگزاری جلسه دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد، به زعم خویش در پی انتقام گیری از دانشگاه تبریز، این دانشگاه همیشه زنده بر آمده اند. اما همچنان که تبریز همیشه در مقابل هرگونه انحصار و استبداد ایستادگی نموده است دانشگاه تبریز نیز همیشه از آخرین سنگران دفاع از حق و حقانیت و آزادی بوده است و می باشد و مطمئنا همیشه نیز خواهد بود.

امروز سجاد رادمهر، فراز زهتاب و آیدین خواجه ای به همراه افسر وظیفه هویت طلب ارتش مهندس ائلچین حاتمی و همچنین دکتر شاهرخ حاتمی و دیگر دانشجویان دربند در حالی کینه و دشمنی نیروهای امنیتی را تجربه می کند که پیش از این نیز کسانی که آنها را از دوستانمان می پنداریم بزرگترین جفاها را در حق این مبارزان کردند و به ناحق و به نا مردی کردند آنچه نباید می کردند بنام افشا گری.

امروز سجاد، آیدین، فراز و ائلچین و شاهرخ نه اسیر دستگاه جور و ظلم و حکومت مستبد، بلکه اسیر کینه و عداوت نا آگاهانی شده اند که برای آنها گویا چیزی به غیر از خود مطرح نیست.

امروز دانشجویان دانشگاه تبریز نشان دادند که حتی زمانی که خفقان و خاموشی بر جامعه حکمفرماست، زمانی که دیگر نایی برای فریاد زدن نمانده است، زمانی که دیگر پیکر خسته حرکت مقدسمان را رمقی نمانده است، دانشگاه تبریز و دانشجوی دانشگاه تبریز همواره بیرق مبارزه علیه تمامیت خواهی و استبداد را بر دستان توانمندش برافراشته نگه خواهند داشت.

جنبش دانشجویی آذربایجان به عنوان قلب تپنده حرکت ملی امروز خشنود است که توانسته در این مقطع حساس زمانی بار دیگر با رشادت فعالین خود تمامی نگاهها را به سمت خود معطوف کند و بر این مدعا مهر اثبات زند که دانشجو وجدان همیشه بیدار جامعه است و پاسدار همیشگی منافع ملت مظلوم آذربایجان.

امروز از این سرمست هستیم که جنبش دانشجویی آذربایجان در صفوف اولیه حرکت ملی همچنان آرمانها و اهداف متعالی حرکتمان را دنبال می کند و بر همگان ثابت شد تا زمانی که به آمال و آرزوهای ملت همیشه مظلوممان نرسیم، دانشجو از تکاپو و تلاش باز نخواهد ایستاد.

در این هنگامه بس حساس که حاکمیت با همه زیرکی و با نیرنگ توانسته است توان و انر‍‍‍‍ژی بسیاری از همرزمانمان را صرف جدلهای پوچ و بیهوده نماید و آنها را از به پیش حرکت نمودن بازدارد، جنبش دانشجویی آذربایجان بار دیگر ثابت نمود مردان و زنان فعال در این جنبش برای لحظات حساس و بغرنج آفریده شده اند واینچنین است که اخبار دستگیری های فعالین جنبش دانشجویی در صدر اخبار روز قرار گرفته است که این خود مهر تاییدی است بر پویایی و تحرک این جنبش.

در این برهه حساس که بیش از بیش به همدلی و همراهی همدیگر نیاز داریم، جنبش دانشجویی آذربایجان دیدگاهها و نقطه نظرات خود را پیرامون دستگیری های اخیر تبریز و رشت و رویدادها و تحولات اخیر به شرح زیر بیان میدارد:

1- جنبش دانشجویی آذربایجان ضمن حمایت از کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی آذربایجان و دانشجویان دستگیر شده اخیر در شهرهای مشهد، زنجان و تهران و نیز اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، محمد هاشمی و بهاره هدایت، خواستار آزادی بازداشت شدگان اخیر فعالین جنبش دانشجویی ودود اسدی، دکتر شاهرخ حاتمی، سجاد رادمهر، آیدین خواجه ای، فراز ذهتاب و افسر وظیفه ارتش مهندس ائلچین حاتمی و همچنین حمید والایی عضو مجمع دانشگاهیان آذربایجان می باشد.

2- نظر به اینکه دستگیری دانشجویان مهندس سجاد رادمهر، فراز زهتاب،، دکتر شاهرخ حاتمی و آیدین خواجه ای و مهندس حاتمی بی ارتباط با به اصطلاح افشا گری اخیر آقای احمد اوبالی نیست در این خصوص به نکات زیر اشاره می گردد:

الف: با در نظر گرفتن اینکه فعالیت مثمرثمر و حتی تقبل هزینه در حرکت ملی نیز توجیه گر فعالیت علیه دیگر فعالین و گروهها و تشکیلات و دستجات فعال حرکت ملی نمی  باشد اقدام اخیر آقای اوبالی امری غیر قابل توجیه به نظر می رسد.

ب: آنگونه که از قراین پیداست اطلاعات مطرح شده در تلویزیون گوناز تی وی به عنوان تنها تلویزیون موجود در حرکت ملی، از داخل کشور و توسط افرادی که هویت و ماهیت آنها برای جنبش دانشجویی مشخص می باشد به مدیر گوناز تی وی ارسال گردیده است. در این خصوص، اقدام آقای اوبالی را می توان ناشی از عدم آگاهی ایشان از برخی مسائل موجود در داخل و خبردهی  نادرست و مغرضانه افراد و جریانهای با ماهیت شک برانگیز دانست.

ج- پس از حماسه خرداد 85 و آشکار شدن پتانیسل غیر قابل باور در آذربایجان و حرکت ملی آذربایجان برای حاکمیت، سیاستهای دقیق و حساب شده ای در دستور کار وزارت اطلاعات قرار گرفته است که از مهمترین آنها می توان به سیاست اختلاف ونفاق و مقابل هم قرار دادن فعالین حرکت ملی اشاره نمود. در ماجرای اخیر نیز با توجه به فعالیتهای پر ثمر هر 3 دانشجوی دانشگاه تبریز و برادران حاتمی، عوامل و جریانهایی در این قضیه نیز دخالت نموده وبا ارسال اخبار و مسائل کذب به آقای اوبالی وی را بر اقدام علیه فعالین صادق جنبش دانشجویی و حرکت ملی تحریک نمودند. بدیهی است که این گونه حرکتها از جانب هر شخصی عکس العملهایی را در پی خواهد داشت و نتیجه ی این عمل، فعالیت علیه یکدیگر و علیه همرزمان و همفکران و هم کیشان خواهد بود . لذا جنبش دانشجویی آذربایجان در این قضیه از کلیه فعالین حرکت ملی مصرانه می خواهد از وارد شدن در چنین فضاهایی اجتناب نموده و از فعالیت علیه یکدیگر پرهیز نمایند چرا که جبهه دشمن سوی دیگر میدان است.

د- جنبش دانشجویی آذربایجان امیدوار است که جناب آقای اوبالی با حمایت کامل از بازداشت شدگان اخیر دانشگاه تبریز و دلجویی از خانواده های بازداشت شدگان به سبب اشتباه روی داده، حاکمیت را در رسیدن به اهداف خود از طریق اجرای سیاستهای حساب شده و تفرقه افکنانه ناکام گذارد.

3- جنبش دانشجویی آذربایجان با اعتقاد به کلیه ارزشهای جهانشمول همچون دموکراسی و حقوق بشر تنها هدف خود را سعادت و بهروزی ملت آذربایجان می داند و مطمئنا دراین راه نیز آماده متحمل شدن هر هزینه ای خواهد بود. جنبش به این مسئله واقف است که سعادت ملت آذربایجان بدون در نظر گرفتن اندیشه های متعالی بشری و ارزشهای والای انسانی میسر نخواهد بود و حتی غیر قابل تصور است. لذا به جریانات و گروههای خاص که با دستاویز قرار دادن مفاهیم والای انسانی، برای اهداف معینی تشکیل گردیده اند توصیه می نماید با رفتارهای خود بیش از این در مسیر حرکت ملت آذربایجان خدشه وارد ننمایند.

در پایان جنبش دانشجویی آذربایجان بار دیگر وحدت و همدلی کلیه نیروها و تشکیلاتهای ملی را یادآور گشته و از همگان می خواهد که در این برهه ی حساس زمانی از طرح موضوعات مناقشه انگیز واختلاف افکنانه پرهیز نموده و در همه حال با اتکا به واقع گرایی، منافع ملت آذربایجان را بر هر چیز دیگر ترجیح دهند.

 

گله جک بیزیم دیر

4 مرداد 1387

جنبش دانشجویی آذربایجان

آذربایجان اویرنجی حرکتی

http://www.azoh.net

http://www.azoh.blogsky.com

http://www.azoh1.blogfa.com
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد