آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

روزنامه همشهری عصر توقیف شد.

روزنامه همشهری عصر توقیف شد.

 

چاپ این مطلب روزنامه همشهری عصر به دنبال درج گزارشی از اختلاف نظر در بین اعضای تیم اقتصادی دولت محمود احمدی نژاد، روز پنجشنبه توسط هیئت نظارت  بر مطبوعات توقیف شد. خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا، به نقل از هیئت نظارات، دلیل توقیف موقت همشهری عصر را « مطالب خلاف واقع و خبرهای نادرست با هدف ایجاد نابسامانی در وضعیت اقتصادی کشور» عنوان کرد.در همین حال، این خبرگزاری اعلام کرده است:« هیات نظارت بر مطبوعات برای انتشار همشهری نوبت عصر مجوز صادر نکرده است».

روزنامه همشهری عصر در گزارشی با عنوان « اعتراض شدید مهندس مظاهری به دکتر صمصامی » در خصوص تغییر و تحولات در تیم اقتصادی دولت نهم نوشته بود:« اختلاف نظر در میان اعضای تیم اقتصادی دولت به ویژه رییس‌کل بانک مرکزی و برخی وزرای اقتصادی بر سر سیاست‌های کلان اقتصادی و برخی مسائل طرح تحول بالا ‌گرفته است».

این گزارش تصریح کرده بود که حسین صمصامی، سرپرست  وزارت امور اقتصاد و دارایی، که قرار است به عنوان وزیر این وزارت خانه به مجلس معرفی شود، «هماهنگی لازم» را سیاست های طهماسب مظاهری، رییس کل بانک مرکزی ندارد و این باعث بروز برخی «جدال های لفظی» شده است.

در واکنش به این خبر، ظهماسب مظاهری در گفت وگو با ایرنا، اخبار منتشر شده در روزنامه همشهری عصر «مبنی بر اختلاف شدید در تصمیم اقتصادی دولت و مجادله وی با صمصامی سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی را دروغ و بر اساس حدس و گمان دانست و آن را تکذیب کرد».آقای مظاهری با اشاره وجود بحث های کارشناسی در دولت، مطلب منتشر شده در همشهری عصر را «مجموعه ای از مطالب دروغ و حدس و گمان های فرضی» خواند.در همین زمینه، روابط عمومی وزارت امور اقتصادی به گزارش روز چهارشنبه همشهری عصر واکنش نشان داد.این وزارت خانه در بیانیه ای اعلام کرد:« متأسفانه درج خبر سراسر کذب درگیری و اعتراض آقای مهندس مظاهری به آقای دکتر صمصامی در این موقعیت جای تعجب دارد و این در حالی است که نه تنها این اتفاق بروز نکرده، بلکه وساطت و پادرمیانی حراست درپی عدم پذیرش مهندس مظاهری توسط دکتر صمصامی نیز از بیخ و بن هجو بوده و دلیل شبه افکنی آن نشریه وزین در این مقطع جای سؤال فراوان دارد».روزنامه همشهری زیر نظر محمد باقر قالیباف، شهرداری تهران، اداره می شود و از ماه گذشته شروع به انتشار همشهری عصر کرد.

محمد باقر قالیباف یکی از چهره های محافظه کار در ایران است که در انتخابات ریاست جمهوری نهم در سال ۱۳۸۴، از آقای احمدی نژاد شکست خورد و انتظار می رود که وی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده باشد.

در همین زمینه، ماه گذشته خبرگزاری نیمه رسمی فارس نزدیک به جناح راست در جمهوری اسلامی به دلیل انتشار خبری درباره کناره گیری طهماسب مظاهری به مدت سه روز توقیف شد.

طی ماههای اخیر محمود احمدی نژاد به دلیل تغییرات مکرر اعضای کابینه با انتقاد جناح های مختلف سیاسی در ایران رو به رو  شده است.

قایناق:آزادتبریز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد