آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

۳۰ نفر روز یکشنبه در تهران اعدام می شوند.

۳۰ نفر روز یکشنبه در تهران اعدام می شوند.

 

دادستانی تهران، روز جمعه چهارم مرداد، اعلام کرد: صبح روز یکشنبه، ششم مرداد، ۳۰ نفردر تهران اعدام خواهند شد. دادستانی تهران این افراد را « قاچاقچیان مواد مخدر، اراذل و اوباش و اشرار تهران» نامیده است.بر اساس این اطلاعیه، قرار است اسامی، مشخصات و جرایم ارتکابی هر یک از محکومین در اطلاعیه ای جداگانه منتشر شود. روابط عمومی دادسرای تهران در اطلاعیه خود تصریح کرده است:«تعداد ۳۰ نفر از محکومین قطعی و اشرار تهران که به اتهامات قتل عمد با آلات قتاله، فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در سطح گسترده، مشارکت در باند مسلح قاچاقچیان مواد مخدر که از افراد شرور و سلب کنندگان امنیت و آسایش عمومی همراه با تهدید، آزار و اذیت، ایراد ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد و گرم، داشتن رابطه نامشروع، سرقت های متعدد و تظاهرات مستانه هستند، در سحرگاه روز یکشنبه با توجه به طی مراحل دادرسی و قطعیت احکام صادره از سوی عالی ترین مرجع قضایی به دار مجازات آویخته خواهند شد.»

در روزهای اخیر، حداقل ۱۳ نفر در شهرهای تهران، برازجان و سبزوار به اتهام ارتکاب به جرایم گوناگون اعدام شدند.

 براساس این اطلاعیه، ۱۰ نفر از محکومین به لحاظ ارتکاب قتل عمدی با انگیزه «سرقت همراه با تهدید، آزار و اذیت و ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو، میله آهنی، قمه، چکش و حتی خفه کردن با سیم و دفن کردن جسد مقتول در بیابان و داشتن رفتار و اعمال غیر متعارف توام با شرارت، سلب امنیت و آسایش عمومی» به مجازات قصاص نفس محکوم شده اند.

این ده نفر براساس شکایت ۵۰ تن از شهروندان تهرانی که «مورد ضرب و جرح» قرار گرفته اند و نیز به سرقت مسلحانه مقرون به آزار و اذیت و ایراد ضرب و جرح عمدی متهم بوده اند.

براساس اطلاعیه منتشر شده، این ده تن «نظم و آسایش عمومی را مختل ساخته اند» و به لحاظ «سوابق متعدد کیفری و شرارت های فراوان» به عنوان «محارب و مفسد فی الارض به اعدام و قصاص نفس محکوم» و به دار مجازات آویخته خواهند شد تا به گفته دادستانی تهران «جامعه از لوث وجود این گونه اشرار پاک و منزه شود.»

اطلاعیه دادستانی استان تهران همچنین اعلام کرده است در ادامه اجرای طرح «افزایش امنیت اجتماعی تهران و مبارزه بی امان با سوداگران مرگ و مواد مخدر اعم از فروشندگان، توزیع کنندگان و کسانی که در ترویج این معضل دخالت دارند» تعداد ۲۰ نفر از محکومین به اتهام  های گوناگون پس از رسیدگی و صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران و اعلام رای نهایی دادگاه انقلاب اسلامی تهران و تایید مراجع عالی قضایی به اعدام محکوم شده اند.

نگهداری، حمل، تهیه، توزیع، خرید و فروش مواد مخدر از انواع مرفین، هروئین، تریاک و حشیش در سطح گسترده و نیز« شرارت، سوابق متعدد کیفری دراخلال در نظم عمومی، ایجاد مزاحمت، شرب خمر، نگهداری ابزار و ادوات و سلاح های جنگی، شرکت در نزاع، ایراد ضرب و جرح عمدی» از اتهامات این ۲۰ نفر که قرار است صبح یک شنبه اعدام شوند، اعلام شده است.

اعدام این ۳۰ نفر، بزرگترین مراسم از این نوع در ایران طی یک سال گذشته به حساب می آید.

احکام جدید اعدام پس ا زآن اعلام شده اند که اتحادیه اروپا جمعه گذشته در بیانیه ای اجرای مجازات اعدام در ایران را محکوم کرد.

 در روزهای اخیر، حداقل ۱۳ نفر در شهرهای تهران، برازجان و سبزوار به اتهام ارتکاب به جرایم گوناگون اعدام شدند.

احکام جدید اعدام پس ازآن اعلام شده اند که اتحادیه اروپا جمعه گذشته در بیانیه ای اجرای مجازات اعدام در ایران را محکوم کرده بود.

در بیانیه اتحادیه اروپا تصریح شده است:«دولت ایران شمار اعدام ها در سال ۲۰۰۷ را نسبت به سال ۲۰۰۶ دو برابر کرده، بدون این که چیزی به دست بیاورد، این در حالی است که میزان جرایم بدتر شده است.»

اتحادیه اروپا از ایران خواست بی درنگ اجرای مجازات اعدام را متوقف کند.

سازمان عفو بین الملل نیز اعلام کرده است که طی سال گذشته ایران با ۳۱۷ اعدام در این سال، رتبه دوم را در این زمینه دارد.

به گزارش عفو بین الملل، تعداد اعدام ها در ایران، در سال پیش از آن ۱۷۷ نفر بوده که در سال ۲۰۰۷ به ۳۱۷ نفر افزایش یافته است.

سیاست اعدام در جمهوری اسلامی همواره مورد انتقاد گروه های حقوق بشری در جهان بوده است.

در سپتامبر سال ۲۰۰۷، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آراء قطعنامه ای را تصویب کرد که بر اساس آن مجازات اعدام باید برچیده شود. این در حالی است که در ایران همچنان مجازات اعدام اجرا می شود.

قایناق:سلام دموکرات

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد