آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

وزیر علوم: ما می‌توانیم نه تنها در ایران بلکه در جهان، مرجعیت عل

وزیر علوم: ما می‌توانیم نه تنها در ایران بلکه در جهان، مرجعیت علمی را ایجاد کنیم و در منطقه به اهدافی که داریم برسیم!!

 

بنابه گزارش خبرگزاری دانشجویان – ایسنا محمد مهدی زاهدی، وزیر علوم صبح روز شنبه در دهمین همایش بسیج اساتید که صبح امروز در محل تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد با اشاره به تحولات وسیعی که در جهان در حال رخ دادن است، گفت: مجموعه بزرگ بسیج اساتید، می‌تواند منشا برکت، نوآوری و شکوفایی، چه برای ایران اسلامی و چه برای بشریت باشد.

وزیر علوم از بسیج اساتید درخواست کرد تا برنامه‌ریزی‌های لازم را در جهت پیشرفت کشور انجام دهند و افزود: ما هم به نوبه خود در وزارت علوم با تمام امکاناتی که داریم به عنوان وظیفه در جهت پیشرفت این برنامه‌ها کمک خواهیم کرد.

زاهدی در ادامه با اشاره به شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه گفت: خوشبختانه بسیج در معنای عام آن در همه جای دنیا روحیه بسیجی را به وجود آورده است که این امر را نیز در بین برادران و خواهران لبنانی مشاهده کردیم که چگونه مشت محکمی به دهان استکبار کوبیدند.

وی ادامه داد: پس بر ما لازم است روحیه بسیجی را به نسل آینده منتقل کنیم، چرا که در حال تربیت نسلی هستیم که باید در دنیایی که هر لحظه در حال تغییرات وسیع است، جانشین ما شود.

زاهدی به جایگاه بسیج در دولت نهم نیز اشاره کرد و گفت: بسیج در دولت نهم دارای جایگاه ویژه‌ای است و حتی می‌توانم بگویم که دولت در دست استادان بسیجی است.

وی با اشاره به آیین‌نامه‌ای 4 ماده‌ای که به تازگی تصویب شده است، اظهار کرد: برای اولین بار در این آیین‌نامه، جایگاه ویژه‌ای را برای حوزه فرهنگی و تربیتی پیش‌بینی کرده‌ایم و هم‌چنین برای کسانی که به این امر اهتمام ورزند، امتیازات ویژه‌ای قائل شده‌ایم.

زاهدی ادامه داد: این ماده فرصت بسیار خوبی را برای همکاران بسیجی ما فراهم می‌کند تا بتوانند تحولات فرهنگی عظیمی را در دانشگاه‌ها به وجود آورند.

وی ادامه داد: اگر انتظار داریم روحیه بسیجی در دنیا تاثیرگذار باشد تا پیام خود را به سایر کشورها برسانیم، باید در زمینه تدوین کتاب‌های علوم انسانی اهتمام ورزیم.

زاهدی به کادرسازی به عنوان یکی دیگر از نیازها برای جهانی کردن فرهنگ بسیج اشاره کرد و گفت: امروز بسیاری از کشورها حتی کشورهای آمریکای لاتین برای ایران اسلامی قائل به جایگاه ویژه‌ای هستند و اگر بتوانیم در کادرسازی موفق باشیم، می‌توانیم پایگاه استکبارستیزی قوی را، آن چنان که مطابق با اهداف ما باشد، پایه‌ریزی کنیم.

وی هم‌چنین نقش استادان بسیجی را در پیاده سازی چشم‌انداز 20 ساله مهم ارزیابی کرد و گفت: توان علمی استادان بسیجی بسیار بالاست و ما می‌توانیم نه تنها در ایران بلکه در جهان، مرجعیت علمی را ایجاد کنیم و در منطقه به اهدافی که داریم برسیم.

وی ادامه داد: هیات موسس جدید دانشگاه آزاد نیز در بسیاری از اهداف خود به دنبال بازنگری و تجدید نظر هستند.

زاهدی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از حاضران که چرا برخی روسای دانشگاه‌ها و وزرای دولت نهم دوم خردادی هستند، گفت: این دید باید تغییر کند که هر کس که در دولت قبل حضور داشته است، مخالف آرمان‌خواهی اسلامی و یا مخالف دولت نهم است، ما نیز باید به عنوان بسیج اساتید دامنه جذب خود را زیاد کنیم.

قایناق:ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد