آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

جندالله فیلم ^قتل^ دو گروگان دیگر ایرانی را منتشر کرد.

جندالله فیلم ^قتل^ دو گروگان دیگر ایرانی را منتشر کرد.

 

به گزارش تلویزیون العربیه گروه شورشی جندالله می گوید دو عضو دیگر از گروهی 16 نفری از اعضای نیروی انتظامی ایران که نیمه اول ژوئن گروگان گرفت را به قتل رسانده است.

به این ترتیب شمار سربازانی که جندالله "قتل" آنها را اعلام کرده است به شش نفر می رسد. با این حال مقام های ایرانی نسبت به ادعاهای قبلی این گروه در مورد قتل گروگان ها ابراز تردید کرده و آن را عباراتی چون "جنگ روانی" و "شایعه" توصیف کرده اند.

تلویزیون العربیه که در دوبی مستقر است روز شنبه گزارش داد جندالله که در جنوب شرق ایران فعالیت می کند با این کانال تماس گرفته تا خبر اعدام دو سرباز دیگر را اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در تصاویر العربیه مردان مسلح و نقاب زده جندالله برای قتل دو سرباز دیگر که چشمان آنها با پارچه بسته شده بود آماده می شدند.

سخنگوی جندالله تهدید کرد تا زمانی که ایران با درخواست این گروه بلوچ برای آزادی 200 تن از اعضای آن موافقت نکند هر هفته دو گروگان را خواهد کشت.

این گروه شورشی روز 13 ژوئن شانزده سرباز و افسر ایرانی را در سراوان در نزدیکی مرز پاکستان ربود که ظاهرا آنها را به پاکستان برده است.

جندالله ابتدا یک هفته پس از گروگان گیری در روز 20 ژوئن -31 خرداد- از قتل دو تن از سربازان خبر داد و 27 ژوئن اعلام کرد به دلیل برآورده نشدن خواسته هایش دو نفر دیگر از آنها را کشته است. با این حال به نظر می رسد ایران ادعاها و اخطارهای این گروه را جدی نگرفته است.

غلامحسین محسنی اژه ای وزیر اطلاعات ایران روز یکشنبه هفته گذشته تازه ترین مقامی بود که قتل گروگان ها را به عنوان "شایعه" رد کرد. وی گفت: "انشاء الله همه این افراد سالم هستند و خبرهایی که در مورد شهادت برخی آنها گفته شده تأیید نشده است."

با این حال او گفت "رایزنی ها و تلاش ها برای آزادی این گروگان ها ادامه دارد و امیدواریم این افراد به زودی آزاد شوند."

همزمان با این اظهارات هیاتی ایرانی به ریاست مهدی هاشمی سرپرست وزارت کشور ایران به اسلام آباد رفت تا از جمله در مورد سرنوشت گروگان ها با پاکستان گفتگو کند.

جزئیات گفتگوهای مربوط به این گروگان گیری فاش نشده است جز اینکه اعلام شد پاکستان قول همکاری داده است.

گروگانگیری سربازان ایرانی تقریبا همزمان با تحویل عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی، رهبر گروه جندالله روی داد. عبدالحمید ریگی پس از حدود یک سال بازداشت در پاکستان به ایران تحویل داده می شد.

جندالله هدف خود را احقاق حقوق قومی و مذهبی اقلیت بلوچ در ایران عنوان می کند اما ایران این گروه را تروریستی می داند. تاکنون ده ها نظامی، مقام دولتی و غیرنظامی در عملیات خشونت بار این گروه کشته شده اند.

قایناق:اویرنجی نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد