آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

اگر دانشجویان دانشگاه تبریز را آزاد نکنید…

اگر دانشجویان دانشگاه تبریز را آزاد نکنید…

 

سه تن از دانسجویان دانشگاه تبریز به نامهای مهندس سجاد رادمهر؛ آیدین خواجه ای و فراز ذهتاب امروز 12 روز است که بدون مدرک  در بند هستند و زیر شکنجه های جسمی و روحی شدیدی قراردارند.

این فشار را نه تنها خود این عزیزان بلکه دوستان و مهم تر از آن خانواده های آنها نیز حس می کنند و نگران وضعیت این دانشجویان هستند. حال 12 روز از بازداشت غیر قانونی این دانشجویان می گذرد و هنوز هم خبری از محل نگهداری و وضعیت جسمانی آنها  در دست نیست؛ حتی ارگانهای رسمی استانی و دانشگاهی نیز خبر دستگیری این 3 دانشجو را تکذیب کرده اند( معاون سیاسی و امنیتی استان؛ معاونت دانشجویی دانشگاه تبریزو …)حال چه باید کرد؟

آیا به مسئولین بی لیاقت دانشگاه تبریز امید وار بود؟ آیا تنها باید به بیانیه های ارگانها و انجمن های دانشگاهی امیدوار بود؟ درست است که نهادهای فعال در راه حقوق بشر و انجمنهای دانشگاهی نقش بسزایی در خبر رسانی این دانشجویان داشتند اما  با توجه به دشمنی این افراد با فعالین آذر بایجانی این طور به نظر می رسد که چاره ساز نهایی نخواهد بود. اگر ما هم اینک به کارهای شخصی خود فکر می کنیم و یا به دنبال چاره جویی برای آنها هستیم؛ این عزیزان در اتاقی سرد و تاریک زیر شکنجه های جسمی و روحی قرار دارند.

ولی برای آزادی دانشجویان دانشگاه تبریز دیگر متوسل شدن به فعالیتهای مدنی و دانشگاهی چاره ساز نیست و از آنجائیکه حراست بی اختیار دانشگاه تبریز از خود سلب مسئو لیت می کند(همانطوریکه در طول این 12 روز شاهد آن بودیم)؛ لذا از همین جا اعلام می داریم که اگر دانشجویان دانشگاه تبریز را آزاد نکنید ممکن است یک خرداد دیگری در شهر تبریز و سایر شهرها به وقوع بپیوندد و عواقب آن نیز بر گردن ارگانهای اطلاعاتی و نظامی  و مخصوصا حراست بی اختیار دانشگاه تبریز خواهد بود. همچنانکه شهر تبریز و سایر شهرها خود را برای تظاهراتی عظیم برای دفاع از حقوق مدنی وآزادی  این دانشجویان آماده می کنند.

یاشاسین مهندس سجاد رادمهر؛ آیدین خواجه ای؛ فراز ذهتاب؛ مهندس داریوش حاتمی؛ دکتر شاهرخ حاتمی؛ حمید والایی و...

جمعی از فعالین دانشجویی دانشگاههای تبریز، سهند، ارومیه، سولدوز، زنجان، همدان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد