آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

مشکلات زیست محیطی رودخانه ارس

مشکلات زیست محیطی رودخانه ارس

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی ( جولفا ) : رئیس اداره محیط زیست شهرستان جولفا در مورد انتقال و هدایت فاضلاب ادارات گمرک و راه آهن به رودخانه ارس هشدار داد و خواستار مقابله با آن شد. «فتح اله قاسمی» در نشست کار گروه بهداشت ودرمان این شهرستان اظهار داشت: فاضلاب خانگی شهرک مسکونی گمرک و منازل سازمانی راه آهن با استفاده از کانال و بصورت غیر بهداشتی به رودخانه ارس سرازیر می شود که این وضعیت مشکلات زیست محیطی فراوانی را به وجود آورده است. وی گفت: به رغم چندین بار اخطار به ادارات گمرک و راه آهن در خصوص جلوگیری از انتقال فاضلاب به رودخانه ارس، ادارات فوق هیچ توجهی به این موضوع نداشته اند.

وی افزود: این بی توجهی ادارات، باعث تهدید محیط زیست و نیز حیات آبزیان موجود در رودخانه ارس و در نهایت به خطر افتادن سلامت شهروندان شده است.قاسم زاده تصریح کرد: بوی نا مطبوع ناشی از فاضلاب در حاشیه رودخانه ارس زندگی را برای شهروندان شهر جولفا دشوار کرده و گردشگران را نیز ناراحت می کند. وی از ادارات گمرک و راه آهن خواست سریع تر در مورد هدایت فاضلاب و پساب خانگی به فاضلاب شهری اقدام کنند در غیر این صورت خروجی مخازن این ادارات مسدود می شود.

در این نشست رییس راه آهن جولفا از پیوستن منازل مسکونی این اداره به شبکه فاضلاب شهری طی روزهای آتی خبر داد، اما نماینده گمرک جولفا این امر را منوط به اختصاص بودجه 120 میلیون ریالی از مرکز دانست.

شبکه فاضلاب خانگی شهرکهای گمرک و جولفا حدود 35 سال پیش و به صورت کانال های بتونی احداث شده و حتی آب مورد استفاده در 500 واحد مسکونی این شهرکها توسط پمپاژ آب از رودخانه ارس و به صورت غیر بهداشتی تامین می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد