آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

دیدار دانشجویان دانشگاه تبریز با خانواده های دانشجویان دستگیر شد

دیدار دانشجویان دانشگاه تبریز با خانواده های دانشجویان دستگیر شده ی تبریز

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی(تبریز): بعد از ظهر یکشنبه 6 مرداد جمعی از دانشجویان و اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز  و فعالان دانشجویی با خانواده های دانشجویان دستگیر شده ی دانشگاه تبریز دیدار کردند.

این دانشجویان ابتدا به خانه ی فراز زهتاب دانشجوی حقوق دانشگاه تبریز رفته و با پدر ایشان گفتگو نمودند. پدر فراز زهتابی ضمن تشریح آخرین خبر ها از وضعیت دستگیری و تفتیش منزل، گفت ...

"چیزی از خانه پیدا نکردند یعنی به واقع چیز خاصی هم نبود که بردارند" ایشان به حرف های ضد و نقیض دادستانی و قاضی پرونده اشاره داشت که ابتدا ادعا می کردند ما اصلا چنین محکومی نداریم و بعدا خبر از آزادی قریب القوع آن می دهند و در ادعا ی دیگر ضمن سنگین خواندن پرونده ی دانشجویان طول مدت بازداشت را طولانی اعلام می کنند.

دانشجویان حاضر در منزل آقای زهتاب ضمن اعلام حمایت کامل از دوستشان فراز زهتابی، دستگیری های خود سرانه ی دانشجویان را محکوم نمودند.

در ادامه پدر فراز زهتابی گفت:" به فراز افتخار می کنم، حسن بزرگ فرزند من این است که در راه اندیشه و هویتش دستگیرشده است و نه مسئله ی دیگر" و اظهار امیدواری کرد که جامعه هم آنرا روزی درک می کند.

ایشان ضمن اشاره به تلاش های خود جهت آزدی فرزندش گفتند:" برای گرفتن حق فرزندم و به نشانه  ی اعتراض همراه با دیگر خانواده های دستگیر شده تحصن هم می کنیم"

در ادامه ی این دیدار ایشان با اشاره به استقامت مادر فراز زهتاب گفتند که خوشبختانه از روحیه خوب و قوی برخوردار است و متوجه شرایط پیش آمده هستند.

دانشجویان در دیداری دیگری که با خانواده ی آیدین خواجه ای دیگر دانشجوی دستگیر شده ی دانشگاه تبریز داشتند به پیگیری وضعیت پرونده ی وی پرداختند.

پدر آیدین خواجه ای نیز در ابتدا به روند پیگیری پرونده ی فرزندش اشاره کرد وی گفت:"قاضی می گوید برای تحقیقات بیشتر نگه داشته ایم خب اگر برای آقایان جرم محرز نیست چگونه سلب امنیت و آزادی و امنیت نموده اند؟"

وی با اشاره به سوابق خانوادگیشان گفت:" ما یک خانواده ی روحانی هستیم و پدر بزرگ آیدین آیت الله خواجه ای از آیات عظام و مرجع تقلید بود که حتی با آیت الله خمینی نیز هم منزل بود"

ایشان افزودند:" ما تابع دینی هستیم که در آن گفته شده است که باید اعتراض کنیم، امام حسین سمبل مبارزه بود، متاسفانه رافت و عاطفه ی اسلام را درک نکرده ایم و فقط خشونت است"

در ادامه یکی از دانشجویان دانشگاه تبریز با ذکر خصوصیات اخلاقی مثبت آیدین خواجه ای اظهار داشت:" آیدین آدم منطقی بوده و بر مباحث حقوقی مسلط می باشد"

مادر آیدین خواجه ای نیز به صحبت های تلفنی خویش با آیدن اشاره کرد و گفت:" فرصت صحبت تلفنی خیلی کم بود و آیدین فقط توانست با پدرش صحبت نماید"

برادر آیدین خواجه ای نیز در تشریح فعالیت های برادرش گفت:" هویت طلبی بیان خواسته های مردم این منطقه و مبارزه با از خودبیگانگی فرهنگی است"

در ادامه پدر آیدین خواجه ای که سرهنگ بازنشسته ی نیروی هوایی و دانشجوی رشته ی حقوق می باشند به پبگیری وضعیت آیدین در روزهای آتی اشاره کرده و افزودند :" اعتراضات مدنی و حقوقی خود را دنبال خواهیم کرد"

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد