آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

نگرانی از شکنجه حمید والایی و سه متهم سیاسی دیگر

نگرانی از شکنجه حمید والایی و سه متهم سیاسی دیگر

 

آذربایجان اویرنجی حرکاتی: بنا بر گزارشات دریافتی حمید والایی ، نویسنده ، وکیل و فعال حقوق بشر آذربایجانی ، بر اثر شکنجه های متعدد جسمی که در دوره دوازده روزه اخیر در زندان مرکزی تبریز بر وی وارد گردیده است  دچار آسب دیدگی جسمی همچون شکستگی دندان ، شکستگی پای راست و همچنین شکستگی از ناحیه سر گردیده است ، وی بعلت وضعیت بد جسمی چندین بار به بهداری زندان منتقل گردیده است ...


اتهام و دلیل بازداشت آقای والایی که  از تاریخ 25 تیرماه سال جاری و در پی احضار به ستاد خبری وزارت اطلاعات بازداشت گردیده بود مشخص نیست.

 همچنین گزارش گردیده است ، سه متهم سیاسی به نامهای "اردشیر جودت" ، "یوسف خاتمی" و "آیت نقش عنبری" از اهالی منطقه "برادوست" ارومیه که حدود یکماه پیش ، به اتهام هکاری با احزاب کردی بازداشت و هم اکنون نیز در اداره اطلاعات شهر ارومیه به سر میبرند تحت بدرفتاری و شکنجه های جسمی قرار گرفته اند، بطوریکه "اردشیر جودت" از ناحیه قفسه سینه دچار شکستگی استخوان و آقای حاتمی نیز دچار آسیب دیدگی دو مهره از ستون فقرات گردیده است.

ضمن ابراز نگرانی از وضعیت افراد تحت شکنجه ذکر شده ، یادآور میشویم هرگونه تحقیر و شکنجه زندانیان بر اساس معاهدات بین المللی همچون اعلامیه جهانی حقوق بشر ، میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی و کنوانسیون منع شکنجه و رفتار غیر انسانی ممنوع است ، و  ضمن آنکه هرگونه اخذ اقرار در این شرایط فاقد مشروعیت می باشد ، فرد اعمال کننده شکنجه در هر مقام و موقعیتی باید تحت تعقیب قرار گیرد . بدیهی است هرگونه عدول از این اصول تخلف و نص سریع معاهدات بین المللی لازم الاجرا و قوانین داخلی می باشد. (مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد