آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

قائم مقام میراث فرهنگی کشور: 85 درصد بودجه خرید حریم مناطق تاریخ

قائم مقام میراث فرهنگی کشور: 85 درصد بودجه خرید حریم مناطق تاریخی کشور به توس کهن اختصاص یافت.

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمید بقایی امشب در آیین تودیع و معارفه رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی افزود: آمادگی داریم که به حل مسئله شهر تاریخی توس کمک کنیم ولی مشکل تحصیل حریم به جز از راه خصوصی سازی حل شدنی نیست.

وی یکی از اصلی ترین برنامه های سال جاری سازمان را خصوصی سازی عنوان کرد و گفت ...

 درحوزه سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار نیز دو مشکل مقررات و رفتاری موانع بزرگی هستند که باید از پیش پا برداشته شوند.

وی اظهارداشت: خصوصی سازی برای ما، اضطرار و اجباری برای خلاصی از وضع موجود است و سازمان وظیفه دارد کلیه اموری که جنبه تصدی گری ندارد را واگذار کند.

قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه باید سرمایه گذاران را پالایش کرده، کار را سپرده و سپس به حمایت پرداخت گفت: فعالیت شرکت توسعه گردشگری نیز به تایید شورای نگهبان رسیده و امیدواریم در حل مشکل شهر تاریخی توس نیز به یاری سازمان بیاید.

وی با اشاره به معضل سرویس های بهداشتی در طول راه ها و اماکن گردشگری افزود: یک هزار چشمه سرویس بهداشتی در کشور جانمایی شده است که برای 100 چشمه آن در مشهد زمین دریافت شده و 50 چشمه آن تحویل بخش خصوصی شده است.

بقایی با اشاره به مشکل فروش در حوزه صنایع دستی نیز خاطرنشان کرد: سیاست را بر تشکیل نمایشگاه ها و شرکت های حامی قرار دادیم؛ چنانکه بازار فروش صنایع دستی با توجه به حضور بی شمار زائر و مسافر در خراسان وجود داشته و باید تقویت شود.

در پایان این مراسم از خدمات ابوالفضل مکرمی فر به عنوان رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تقدیر شده و محسن لشگری رئیس پیشین این سازمان در خراسان شمالی بدین سمت منصوب شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد