آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

جشنواره آشوریان جهان در ارومیه آغاز شد.

جشنواره آشوریان جهان در ارومیه آغاز شد!

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: هشتمین جشنواره بین المللی فرهنگی و ورزشی آشوریان جهان " جام تموز" روز چهارشنبه در تالار اجتماعات آشوریان شهرستان ارومیه آغاز شد.

در این جشنواره 200 ورزشکار از کشورهای ارمنستان ، گرجستان ، عراق و سوریه و 150 ورزشکار نیز از شهرهای مختلف جمهوری اسلامی به مدت 10 روز به رقابت خواهند پرداخت.

فوتبال ، والیبال ، تنیس روی میز، بسکتبال ، شطرنج و تنیس خاکی از جمله رشته های ورزشی است که ورزشکاران آشوری به رقابت می پردازند.

در آیین گشایش این بازی ها که جمعی از روحانیون و اعضای انجمن آشوریان ارومیه در آن شرکت داشتند، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی گفت : جمهوری اسلامی آزاد ترین کشور جهان برای اقلیت های دینی و قومی است .

یوناتان بت کلیا " افزود: از نخستین روزهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون اقلیت های دینی و مذهبی بدون هیچ مانعی توانسته اند آیین ها و اعیاد خود را برگزار کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی بدون توجه به کیش و آیین شهروندان خود بطور یکسان وسایل رفاه و آسایش و آرامش اقلیت های دینی را فراهم کرده و در حد توان کوشیده است تا اقلیت های دینی آداب و رسوم خود را حفظ کرده و به فراموشی نسپارند.

بت کلیا تاکید کرد: من از همین جا به دنیا اعلام می کنم که مسوولان جمهوری اسلامی با درک کرامت انسانی و رعایت تساوی حقوق برای شهروندان خود زمینه کار، تلاش ، تحصیل و رشد ارتقاء فرهنگی و علمی را برای تمام ایرانیان و اقلیت های دینی فراهم کرده است .

جشنواره فرهنگی و ورزشی جام تموز از 23 سال پیش بطور مستمر در شهرستان ارومیه برگزار می شود که از هفت سال پیش این جشنواره با دعوت از آشوریان سراسر جهان بصورت بین المللی برگزار می شود. آشوریان از اقوام قدیمی ساکن غرب ایران هستند که با شکست دولت قدرتمند آشور در مقابل مادها از هزاره هفتم قبل از میلاد در قلمرو دولتهای ایرانی قرار گرفته اند.

تعدادی از آشوریان ساکن ایران از جمله اولین پیروان حضرت عیسی مسیح هستند که از ظلم و جور دولت روم به قلمرو سلسله های اشکانی و ساسانی پناهنده شده و سالیان سال در کمال آزادی به تبلیغ دین خود پرداخته اند. (ایرنا)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد