آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

هاشمی رفسنجانی: در سه سال گذشته از لحاظ توسعه یافتگی در منطقه ع

هاشمی رفسنجانی: در سه سال گذشته از لحاظ توسعه یافتگی در منطقه عقب‌تر رفته‌ایم!

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری، علت مخالفت‌ها و کارشکنی‌ها با جمهوری اسلامی‌ایران را شکستن انحصار هسته‌ای از سوی ایران خواند و گفت: «این مساله ساده نیست بلکه از میدان جنگ هم سخت‌تر است».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز جمعه در دیدار با شماری از فعالان دانشجویی شرکت کننده در هفتمین اردوی آموزشی و سیاسی دانشجویان سراسر کشور در حسینیه جماران با تاکید بر اینکه ما می‌خواهیم انحصارها را بشکنیم، اظهارداشت ...

 «زمانی که کشوری بخواهد در سدی که آن‌ها در «هایتک‌ها» ایجاد کرده‌اند رخنه‌ای ایجاد کند،‌ فشار‌ها را مضاعف می‌کنند». 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید مقاومت و همت را زیاد کنیم گفت: «درعین حال می‌بایست تدبیر را نیز به کار بگیریم. اینجا میدان زور آ‌زمایی اقتصادی و نظامی‌ نیست بلکه میدان جنگ مغزها است». 

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه بیگانگان می‌دانند ایران به دنبال بمب اتم نیست، تصریح کرد: «ما در دوران جنگ تحمیلی ثابت کردیم که اهل استفاده از سلاح‌های غیرمتعارف نیستیم و در مدت درمان مصدومان شیمیایی ایران در اروپا نیز آنان فهمیدند این سلاح‌ها از کجا تولید می‌شد». 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر فناوری ‌هایتک و پیشرفته به عنوان میدان تنازع جهان سوم و پیشرفته تصریح کرد: «جهان پیشرفته می‌داند که اگر درجات پایین علوم و فنون در اختیار جهان سوم باشد فاصله این کشورها با آنها همیشه زیاد است». 

هاشمی رفسنجانی افزود: «این برخورد انحصاری در مورد ایران که هم منابع سرشار و هم مکتب بالنده دارد شدت پیدا کرده است». 

رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: «ما دراین میدان با فشارهای بین المللی مواجه هستیم و در هر میدانی یک جبهه برای ما باز می‌کنند». 

هاشمی رفسنجانی درعین حال پایه حرکت آینده را ایمان خواند و اظهارداشت: «ما مقاومت را از اسلام و قرآن و آموزه‌های عملی امام راحل آموخته‌ایم».

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه روحیه تحقیق و تفحص باید در دانشگاه‌ها گسترش یابد و نظام در این خصوص سرمایه گذاری کند، خاطرنشان کرد: «دانشمندان متدین و متعبد و مخلص اسلام و قرآن که در راه آرمان‌های بشریت جان دهند در دنیا زیاد نیستند». 

وی باتاکید بر اینکه جامعه دانشجویی و علمی‌کشور باید به عنوان انسان‌های مبارز و مجاهد نقش آفرینی کنند، گفت: «ما باید در مصافی بزرگ برای ساخت الگویی به جهانیان تلاش مضاعف کنیم». 

هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنانش پایه توسعه کشور را توسعه نیروی انسانی عنوان کردو گفت: «اگر نیروی انسانی توسعه نیابد هرچند امکانات مادی و منابع و مدیریت قوی داشته باشیم کار به جایی نمی‌رسد». 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: «تاریخ گواهی می‌دهد هرجا که انسان آگاه و عالم بوده تمدن خلق شده و هرگاه از خارج از کشور حمله‌ای صورت گرفته یا در داخل تکبر و دیکتاتوری وجود داشته تمدن شکسته شده و یا به‌جایی دیگر رفته است». 

هاشمی رفسنجانی همچنین به افزایش دانشجویان کشور از 100 هزار نفردر سالهای آغازین انقلاب اسلامی‌به سه میلیون و 400 هزار نفر در زمان حاضر اشاره کردو گفت: «هم اکنون همه شرایط برای یک جهش علمی‌به وجود آمده است». 

وی اظهارداشت: «این جهش علمی ‌می‌تواند مقدمه جهش وسیع اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باشد». 
هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: «مهم این است که این ظرفیت بالا را مدیریت و از آن خوب استفاده کنیم». 
وی با اشاره به اهداف سند چشم انداز 20ساله مبنی بر دستیابی ایران به مقام اول توسعه‌یافتگی در منطقه اظهارداشت: «متاسفانه در دو و سه سال گذشته به اندازه این زمان در راستای سند چشم انداز حرکت نکرده بلکه عقب‌تر رفته‌ایم و باید در 17 سال آینده با سرعت بیشتری حرکت کنیم». 

هاشمی رفسنجانی محور حرکت را بهره‌وری دانست و گفت: «از نظر سرمایه کمبودی نداریم زمانی برای یک دلار می‌دودیم اما اکنون دولت به این فکر است که از دلارها چگونه استفاده کند». 

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: «محدودیت و محاصره خارجی همیشه وجود داشته و هیچ‌وقت دست‌مان باز نبوده است هرچند که این امر، استقلال، بومی‌سازی و خودکفایی را موجب شده است». 

وی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح برخی شاخص‌های برنامه پنجم توسعه که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال نوشتن است، ارتقای سهم تحقیق به سه درصد، راهیابی حداقل 20درصد دانش آموختگان کارشناسی به مقاطع بالاتر، تلاش برای کسب مقام اول در علم و فن، افزایش سهم تولید ثروت از علم و فن، افزایش سهم سطح اختراعات و سرانه خدمات الکترونیک از جمله این شاخص‌ها برشمرد.  (آفتاب نیوز)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد