آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

کشف محموله میلیاردی ماده مخدر شیشه در تهران

کشف محموله میلیاردی ماده مخدر شیشه در تهران

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: مأموران پلیس ایران یک محموله ماده روان گردان «شیشه» به ارزش یک میلیارد و سیصد میلیون تومان را در جنوب تهران کشف و عوامل توزیع آن را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری های ایران به نقل از سرهنگ مهدی احمدی، رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران، این محموله نیمه شب روز سه شنبه هشتم مرداد ماه در صندوق عقب یک اتومبیل در جنوب تهران کشف شده است.

محموله کشف شده ۱۳ کیلو گرم وزن داشته و به گفته سرهنگ مهدی احمدی ارزش آن یک میلیارد و سیصد میلیون تومان برآورد شده است...

۹۳ درصد تریاک جهان را تولید کرده است، به عنوان یکی از گذرگاه های بزرگ مواد مخدر در جهان شناخته می شود.

بر اساس اطلاعات موجود در وب سایت رسمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران، وابسته به نهاد ریاست جمهوری، «شیشه» که به صورت کریستال های ریز، مانند شکر، عرضه می شود، یک ماده محرک شیمیایی و توهم زا است که در ایران زیر عنوان داروهای «روان گردان» دسته بندی می شود.

در سایت ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران آمده است که با وجود آنکه «شیشه» فاقد مرفین است اما مصرف کننده را دچار وابستگی روانی شدید می کند.

 افزایش کشف مواد مخدر در ایران

به گزارش واحد مرکزی خبر، سرتیپ حمید رضا حسین آبادی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی ایران، در تاریخ ۱۲ تیر ماه اعلام کرد که در در سه ماهه نخست سال جاری، ۱۳۱ هزار و ۲۶۶ کیلوگرم انواع مخدر کشف شده است که در مقایسه با سال گذشته، ۱۴ درصد افزایش یافته است.

به گفته او پلیس ایران در بهار سال ۸۷، ۲۳ کیلو و ۱۵۷ گرم شیشه و یک میلیون و ۲۷۵ هزار انواع قرص اکستازی و ۱۱۰ هزار آمپول مرفین کشف کرد.

همچنین پلیس تهران در تاریخ پنجم مرداد ماه اعلام کرد که با اجرای یک طرح موسوم به دستگیری فروشندگان مواد مخدر، ظرف حدود ۱۲ ساعت تنها در شهر تهران، بیش از یک و نیم تن مواد مخدر کشف کرده است.

خرداد ماه گذشته هم محمدرضاجهانی، جانشین دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران در گفت وگو با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، گفته بود که در سال گذشته، حدود ‪۶۶۰ تن مواد مخدر ایران کشف شده است.

ایران به دلیلی همسایگی با افغانستان که بر اساس آمارهای سازمان ملل متحد، در سال گذشته

تعداد معتادان رسمی ایران: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر

همچنین تازه ترین آمار در باره تعداد معتادان در ایران که اول اسفند ماه سال ۸۶ منتشر شد نشان می دهد که یک میلیون و ۲۰۰ هزار ایرانی معتاد به انواع مواد مخدر هستند.

این آمار حاصل پژوهشی با عنوان «ارزیابی سریع وضعیت اعتیاد کشور در سال ۸۶» ‪ است که زیر نظر سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران انجام شده بود.

بر اساس این پژوهش، «کراک ایرانی» و هروئین ‪ ۴۴/۵درصد و «نورچیزک» و«تمجیزک» در مجموع ‪ ۸ درصد از کل مواد مخدر مصرفی در ایران را تشکیل می دهد.

کراک ایرانی، ماده ای متشکل از هروئیل خالص شده و مواد شیمایی دیگر است  و «نورچیزک» و«تمجیزک» داروهایی بوده اند که در ابتدا برای ترک اعتیاد تجویز می شدند، اما اکنون خود به ماده مخدر مورد نیاز گروهی از معتادان بدل شده اند.

در این پژوهش تاکید شده است که «گرچه شیوع مصرف مواد مخدر در بعضی موارد کاهش یافته، اما شدت اعتیاد افزایش یافته که خود یک اخطار است

منظور از شدت اعتیاد، حجم مواد مخدر مصرفی برای هر معتاد و «میزان اعتیاد آوری» مواد مخدر است.

ستاد مبارزه با مواد مخدر، کراک ایرانی را که از هروئین چهاربرابر خالص شده به دست می آید و «نورچیزک» و«تمجیزک» را که به صورت ویال های قابل تزریق فروخته می شود، به عنوان «مواد به شدت اعتیاد آور» معرفی کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد