آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

هشدار وزیر خارجه آلمان به ایران

هشدار وزیر خارجه آلمان به ایران

 

آذربایجان اؤیرنجی حرکاتی: وزیر امور خارجه آلمان بار دیگر به ایران هشدار داد تا از فرصت کنونی برای حل مناقشه اتمی خود با جامعه بین المللی استفاده کند در غیر این صورت باید منتظر گسترش تحریم ها علیه آن کشور باشد.

فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان در رابطه با اختلاف اتمی ایران و پایان یافتن مهلت دو هفته ای برای دریافت پاسخ صریح به آخرین بسته پیشنهادی غرب، تهدید کرد که ...

 اگر تهران در واکنش روشن به خواست قدرت های جهانی تعلل کند تحریم ها علیه آن کشور گسترش خواهد یافت.

در همین حال دیپلمات های اتحادیه اروپا در بروکسل اظهار امیدواری کردند که ایران طی دو روز آینده پاسخ مناسبی در مورد مشوق های پیشنهادی در اختیار نمایندگان کشورهای ۵ بعلاوه ۱ قرار دهد.

آقای اشتاین مایر در مصاحبه ای با هفته نامه اشپیگل، که نسخه چاپی آن روز دوشنبه ۴ اوت منتشر می شود، به ایران هشدار داد که بیش از این " با زمان بازی نکند بلکه به بسته پیشنهادی اخیر غرب پاسخی مناسب" بدهد.

وی اضافه کرد تعلل در این مورد تحریم های بیشتری را بدنبال خواهد داشت البته کسی خواهان ادامه این راه نیست ولی کلید آن در دست تهران است.

وزیر امور خارجه آلمان در ادامه این مصاحبه از ایران خواست که " وقت کشی" را کنار بگذارد و بجای سهل انگاری از فرصت موجود استفاده کند.

با پایان مهلتی که گفته می شود غرب برای دریافت پاسخ ایران قائل شده، در بروکسل مقر اتحادیه اروپا جنب و جوش هایی مشاهده می شود.

بنابر گزارش ها، یک دیپلمات غربی در این شهر گفته است که اندکی تاخیر از جانب ایران برای دادن پاسخ اهمیت چندانی ندارد و مهم این است که طی دو روز آینده واکنش مثبتی از سوی آن کشور بروز دهد.

در پی اینگونه نقل قول ها همچنین گفته شد که مقام های اتحادیه اروپا انتظار دارند که روز دوشنبه چهارم اوت پاسخ ایران را دریافت کنند.

در این حال روزنامه های آلمان گزارش هایی را مبنی بر تدارک رشته ای از تحریم های تازه علیه ایران انتشار دادند.

بنا بر این گزارش ها اتحادیه اروپا در نظر دارد راسا و فراتر از مصوبات شورای امنیت مجازات هائی را علیه ایران در صورت رد بسته پیشنهادی به مرحله اجرا در آورند.

کشورهای غربی می گویند که ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای است اما ایران این اتهام را بارها رد کرده و می گوید هدفش از دستیابی به فن آوری هسته ای، صلح آمیز است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد