آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

آذربایجان اویرنجی حرکاتی

گله جک بیزیمدیر azoyrenci_herekati@yahoo.com

بیانیه جمعی از دانشجویان از دانشجویان تورک دانشگاههای بو علی سین

بیانیه جمعی از دانشجویان از دانشجویان تورک دانشگاههای بو علی سینا،علوم پزشکی،آزادو پیام نور همدان در خصوص دستگیریهای غیر قانونی اخیر دانشجویان و فعالین حرکت ملی آذربایجان جنوبی

آذربایجان جنوبی همواره به عنوان مهد حرکتهای آزادیخواهانه، در طول تاریخ بویژه تاریخ معاصرسرآغاز تحولات و دگرگونیهای اجتماعی-سیاسی فراوانی بوده است.دراین برهه از تاریخ ، دانشگاهها و حرکتهای دانشجویی به مثا به  پیشگامان حرکتهای آزادی بخش و حق طلبانه از اهمیت ویزه ای بر خوردار است . از چندین سال قبل و با رشد حرکت ملی اذر بایجان جنوبی در جهت احقاق حقوق ملی و بدست اوردن "حق تعیین سرنوشت" جنبش دانشجوئی آذر بایجان نیز شروع به فعا لیت ، طرح و پیگیری خواسته های معوقه ی مدنی – سیاسی و ملی ملت اذربایجان به صورت آکادمیک اقدام به ایفای نقش  مؤ ثر خود نموده است . رژیم تو تالیتر و شوونیستی فارس حاکم با مشاهده ی بیداری ملی روز افزون ملت آذربایجان جنوبی و خیزش آن در جهت احیا و احقاق مطا لبات بر حق خویش ، سر کوب وحشیانه و بر خوردهای غیر قا نونی و سانسور اخبار حر کتهای هویت طلبانه را در داخل و خار ج از کشور در دستور کار خود قرار داده است. اما " رهروان را چه باک از خطر راه " .

امروز با وجود همه ی فشارها و تهدیدات موجود از سوی ار گانهای اطلا عاتی – امنیتی  رژیم مرتجع حاکم، حرکت ملی آذربایجان بیش از پیش در بین توده ی ملت بسط و انکشاف می  یابد. در این بین جنبش دانشجوئی آذ ربایجان به عنوان با زوی قدرتمند و زبان گویای حقانیت این حرکت، با اوج گیری و قوت بخشی خود در طی سالهای اخیر ترس و وحشت هر چه بیشتر مزدوران نژاد پرست را بر انگیخته است .

در همین راستا همزمان با تعطیلات دانشگاهها، در جهت بر خورد با فعا لین دانشجوئی و هو یت طلب دانشگاهها و شهر های مختلف آذر بایجان و با هدف ایزو له کردن جنبش دانشجوئی اذربایجان و حرکت ملی در داخل، دور تا زه ای از تعر ضات به حقوق و دستگیریهاثی غیر قانونی در تبریز،ارومیه،اردبیل ،زنجان و... را شاهد هستیم از آن جمله :

-           احضار چند ده نفری دانشجویان به کمیته های انظباطی در دانشگاههای تبریز و ارومیه و صدور احکام سنگین برای انها به دلایل واهی.

-           دستگیری غیر قانونی مهندس سجاد رادمهر دانشجوی ارزشد مکانیک تبریز  پس از چندین بار لغو غیر قانونی جلسه دفاع از پایان نامه وی و آیدین خواجه ای و فراز ذهتاب  دو دانشجوی حقوق دانشگاه تبریز.

-           تفتیش منزل و سپس بازداشت دانشجویان دانشگاه سهند به نامهای پیمان غلامی و علی عبدالله زاده.

-           دستگیری ودود اسدی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اردبیل و دانشجوی زمین شناسی دانشگاه رشت.

-           دستگیری حمید والائی فعال حقوق بشر و وکیل رد صلاحیت شده اذربایجانی و همچنین ربودن شاهرخ حاتمی دانشجوی دکترای دندان پزشکی و مهندس ائلچین حاتمی سر باز وظیفه ارتش.

-           ما جمعی از دانشجویان تورک دانشگاههای محقق بو علی سینا،علوم پزشکی ، آزاد و پیام نور همدان ضمن محکومیت دستگیریهای غیر قانونی و شکنجه فعا لین دانشجویی و مدنی آذربایجان، سلامتی کامل و آزادی هر چه زودتر آنان را خواستاریم.

گله جک  بیزیمدیر

یاشاسین آذربایجان

یاشاسین دوستاقلاردا اولان میللی موباریزلریمیز

13.05.1387

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد